Fondatorul unei reviste economice din Transilvania, Aurelian Grama, a publicat de curând o scrisoare deschisă adresată agențiilor de publicitate. Acesta este nemulțumit pentru că agențiile de publicitate se orientează doar către publicațiile din Capitală - în special cele online, neglijând ziare din provincie apărute pe print, cum este și cazul revistei Transilvania Business.
Redăm în continuare, integral, manifestul transmis de Aurelian Grama, directorul fondator al revistei economice Transilvania Business:
"Scrisoare deschisă Agențiilor de Publicitate din București
Și Transilvania e țara voastră! Și presa din Transilvania... Inclusiv printul economic. Ziar sau revistă.
Cu atât mai mult cu cât am ales președinte sas de la Sibiu și o primă doamnă, ca și mine, de la Reghin.
Câți din colegii din agențiile de publicitate or fi fost la Gaudeamus să vadă coada de la lansarea cărții Pas cu Pas? Or fi fost și buyerii din agenții? Și planerii pe print? Să vadă că hârtia, printul, chiar au adus oamenii la rând vreme de patru ceasuri... Drept e – pentru cartea noului președinte. Sincer, nu am cum să nu vă reamintesc despre propunerea noastră de model de leadership de la Primăria Sibiu pe care l-am promovat în 2010 în revista Transilvania Business... Cover story!
Urmărim, ne inspirăm, învățăm, admirăm evoluția presei scrise economice pe print din România, ce apare, evident, în capitală. ZF, BIZZ, Forbes, Capital, Bursa, Business Magazin.
Suntem de doi ani în BRAT, cu tiraj auditat și cu recunoașterea clară ca suntem o publicație cu strategie pe distribuție controlată către decidenți economico-financiari din Transilvania și Banat și București.
Am făcut pași serioși pentru design competitiv, pentru suplimente trimestriale de 64 pagini fiecare: Doctor și Agro TB. Am organizat conferințe naționale tematice. Am editat ediția a doua a Catalogului Parcurilor industriale, centrelor logistice și de birouri în iulie 2014, iar în octombrie am participat la cel mai mare târg de investiții imobiliare la München. Avem plan de dezvoltare clar pe 2015.
Și totuși citesc, urmăresc atent, periodic, raportările BRAT pe consum publicitate și nimic – nimic – nimic pe Transilvania. Nimic pentru presa economică din Transilvania. Mereu sintagma, dacă erați naționali. Păi suntem... Păi dacă erați aici la București... Păi dacă făceați aici în capitală - cu 4-5 vedete de business - conferințe, pe care să le publicați în revistă... Păi facem – dar în Ardeal... E o treime din țară. Și ce treime!
Permanent, invariabil regăsesc doar în publicațiile editate și vizibile la București - un minimum 8 pagini publicitate pe ediție în cotidian financiar și 15-18 pagini publicitate în reviste bilunare și lunare cu tematică economică. Valoare – recunosc. O parte. Tiraj – recunosc. O parte. Repere între cunoscători. Recunosc. Nu căutăm vini sau explicații oricum tardive, dimpotrivă... apreciem. Învățăm. Și tocmai de aceea am pornit o periegheză din agenție în agenție, prima data acasă dincoace de munți și după 1 decembrie și la agențiile naționale. Să ne prezentăm. Din nou. Veți fi plăcut surprinși de calitățile publicațiilor noastre. TB & comp. Și dacă 9000 de exemplare nu e tiraj...
Rog reprezentanții companiilor partenere cu Transilvania Business – TB, să fie promotoare ale ideii de revistă economică a Transilvaniei, îndeosebi pentru că datorită spiritului lor antreprenorial și încrederii în profesionalismul editorial și publicitar al echipei noastre, ne îndreptăm spre cinci ani de scriitură din fabrici și companii, ferme și clinici, congrese și întreg spectrul vieții economice din Ardeal!
Cum suntem parteneri dedicați ai Camerei de Comerț, și la București pentru țară, și în cele 15 județe din Transilvania și Banat, vom intra cu revista în birourile managerilor – antreprenorilor – acționarilor de la primele 300-500 companii din fiecare județ şi la primele 2000 de companii naționale.
Vreau să cred că mitul simplității și ușurinței împărțirii banilor pe online nemăsurat și fără informații locale din întreaga țară – apropo la ce distanță de ani lumină ar fi un site al ziarelor locale sau toate adunate pentru vânzare publicitate – primele 3 – din fiecare județ, comparativ cu ce numim azi lideri de piață pe online, poate fi destructurat – în parte - de încrederea fidelilor Transilvania Business?!
Și despre nețărmurita dragoste a risipirii banilor din publicitate pe outdoor - necuantificabilă și asta – multe putem aduce în discuție în argumentările despre print și rostul nostru încă nemuritor al foilor de ziar – de revistă... Într-o țară cu rost.
Așa cum un dublu minoritar de la Sibiu a reușit, așa și noi de la Cluj – Târgu Mureș cu revista economică creată în provincia care a dat președintele, ne propunem, acum, în al 5-lea an de existentă, să intrăm în cărțile bugetate ale agențiilor de publicitate decidente de la București. Și lui Iohannis i-a luat 5 ani de la propunerea din 2009...
... Și noi de atunci avem sloganul la Transilvania Business: Mândria lucrului bine făcut.
Arhiva e dovada..."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News