Schimbări în sistemul de educație românesc. Anul școlar ar putea avea 5 MODULE de învățare, în loc de semestre

 Foto: Pxhere
Foto: Pxhere

Anunț important pentru toți elevii din România! Se anunță schimbări majore în sistemul de educație românesc. Este vorba despre o restructurare a anului școlar, despre o formulă care nu a mai fost niciodată folosită. Anul școlar ar putea avea 5 module, în loc de semestre.

S-ar putea renunța la semestre/trimestre și, în premieră pentru învăţământul românesc, să fie înlocuite cu 5 module de învățare. În loc de organizarea pe semestre și trimestre, ar urma să fie adoptat un an școlar cu 5 module de învățare, însă nu există încă o soluție concretă privind modalitatea de evaluare a elevilor într-o astfel de structură, potrivit surselor Edupedu.ro.

Schimbarea i-ar putea lua prin surprindere atât pe elevii din România, cât și pe profesori. Conform sursei citate, vor fi 5 module de învățare care vor alterna cu vacanțele, așadar se renunță la semestre și trimestre. Deocamdată, nu se știe cum se va putea face evaluarea elevilor. „Se merge pe vacanțele din octombrie și februarie, vor fi structurate pe module conform propunerilor de la CNPEE”, au mai spus sursele în urma discuțiilor din ședința Consiliului pentru Dialog Social de la Ministerul Educației.

Calendarul anului școlar ar putea arăta astfel:

5 septembrie – 21 octombrie – modul

24-18 octombrie – vacanță de toamnă

31 octombrie – 21 decembrie – modul

22 decembrie – 6 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă

9 ianuarie – 3 februarie – modul

6 februarie – 10 februarie – vacanță intersemestrială

13 februarie – 6 aprilie – modul

7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară

19 aprilie – 16 iunie – modul

17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară

Alte schimbări ar mai putea include eliminarea tezelor. Peste 70% dintre elevii care au răspuns unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor vor renunţarea la teze. Din cei peste 10.000 de elevi care au răspuns unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor, majoritatea „ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar”, potrivit unui mesaj publicat pe pagina oficială a organizației. CNE susține că 70% dintre respondenți au cerut „eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback”. Reprezentanții elevilor susțin că au cerut părerea elevilor în contextul în care miercuri, la Ministerul Educației, în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educației se va dezbate propunerea de structură a anului școlar 2022-2023.

Informaţia legată de introducerea modulelor nu este confirmată oficial.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel