Scandalul legat de modernizarea DN 71 - Bâldana-Târgoviște-Sinaia a ajuns și în Parlament. Motivarea privind diminuarea sumei prevăzute în buget pentru modernizarea DN 71

Imobile construie în anii '30 urmează să fie expropriate și dărâmate, valoarea despăgubirilor fiind calculate la 15.000 de euro
Imobile construie în anii '30 urmează să fie expropriate și dărâmate, valoarea despăgubirilor fiind calculate la 15.000 de euro

Într-un amendament la Legea Bugetului pe 2025, doi parlamentari USR de Dâmbovița, respectiv senatorul Elena Adelina Dobra și deputatul Daniel-Codruț Blaga au introdus un amendament privind diminuarea sumei prevăzute la bugetul de stat pe 2025 pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia.

UPDATE: Comisiile de specialitate reunite ale Parlamentului au acordat, ieri, aviz favorabil proiectului de buget al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) pentru anul 2025, cu 23 de voturi pentru și 14 împotrivă. Amendamentul privind blocarea bugetării proiectului de modernizare a DN 71a fost singurul prin care s-a cerut o reducere a alocării fondurilor, în timp ce toate celelalte au fost depuse pentru a se cere mai mulți bani. Parlamentarii Opoziției au declarat, pentru jurnalul.ro, că se vor lupta în continuare pentru a opri acest proiect de infrastructură care afectează tot județul Dâmbovița.

Textul inițial

"Obiectivul cu codul 1287 trebuie eliminat din planurile de investiții ale Ministerului Transporturilor deoarece proiectul în forma sa actuală, nu doar că nu rezolvă problemele reale ale județului Dâmbovița, dar aduce și o serie de efecte nocive care vor afecta calitatea vieții dâmbovițenilor, investițiile în județ și dezvoltarea economică, utilitatea publică  a proiectului nefiind demonstrată" se precizează în motivarea amendamentului celor doi parlamentari de Dâmbovița.

Proiectul are o abordare greșită a infrastructurii rutiere

Conform principiilor unei infrastructuri moderne, drumurile naționale nu ar trebui să traverseze localități, ci să fie deviate prin variante ocolitoare. Aceasta ar reduce riscurile de accidente, ar scădea poluarea în zonele locuite și ar fluidiza traficul, nu ar mai pune în pericol sute de gospodării, patrimoniul cultural și coerența dezvoltării regionale.

În plus, proiectul prevede demolarea unor zone de patrimoniu, afectând identitatea culturală a județului Dâmbovița.
Situația a devenit atât de gravă încât Ministerul Transporturilor este nevoit să reanalizeze proiectul, ceea ce arată
cât de puțin s-a ținut cont de impactul cultural și istoric inițial.

Dezechilibru în dezvoltarea infrastructurii și impact economic negativ. Lărgirea la patru benzi doar pe tronsonul Bâldana-Târgoviște, în timp ce sectorul Târgoviște-Sinaia rămâne la două benzi, creează un efect de „gât de sticlă”, generând blocaje și limitând dezvoltarea economică a județului. Investitorii vor fi descurajați să dezvolte afaceri în această regiune din cauza unei infrastructuri ineficiente, ceea ce perpetuează decalajele economice și reduce atractivitatea județului pentru noi locuri de muncă și investiții.

Probleme majore legate de exproprieri și despăgubiri injuste. Un aspect extrem de grav al acestui proiect îl reprezintă exproprierile masive, afectând aproximativ 4.000 de familii. Planurile cadastrale pe care se bazează proiectul sunt vechi și nu coincid cu realitatea din teren, ceea ce înseamnă că proprietățile expropriate pot fi afectate disproporționat, iar multe gospodării pot fi demolate fără o evaluare corectă a situației.

Mai mult decât atât, sumele oferite ca despăgubiri sunt derizorii, ceea ce va genera mii de procese pe rol, blocând și mai mult implementarea proiectului și consumând resursele sistemului judiciar. În cele din urmă, pagubele financiare rezultate din aceste litigii vor fi suportate tot din bani publici, adică din taxele și impozitele cetățenilor.

Impact negativ asupra mediului și calității vieții locuitorilor


Lărgirea DN 71 pe tronsonul Bâldana-Târgoviște presupune defrișări masive, afectarea habitatelor naturale și poluare crescută în zonele rezidențiale.
Creșterea traficului de mare tonaj va duce la niveluri ridicate de zgomot și emisii poluante, afectând sănătatea locuitorilor din comunele traversate.

Mai mult, fluidizarea traficului doar până la Târgoviște va transforma orașul într-un nod de congestie majoră, cu efecte negative asupra infrastructurii urbane și calității aerului.

Creșterea riscului de accidente rutiere


Trecerea bruscă de la patru benzi la două benzi între Târgoviște și Sinaia va determina șoferii să efectueze depășiri periculoase, crescând astfel riscul de accidente grave. În plus, creșterea vitezei medii pe tronsonul cu patru benzi
va face ca punctele de tranziție către sectorul cu două benzi să devină zone de risc major pentru toți participanții la trafic.

Blocaje în trafic și efecte asupra locurilor de muncă

Lucrările prevăzute în proiect vor bloca circulația pe DN 71 pe perioade lungi de timp, iar acest lucru va afecta în mod direct zeci de mii de dâmbovițeni care folosesc zilnic această rută pentru a face naveta la București.

Blocajele vor îngreuna accesul către locurile de muncă ale oamenilor, afectând stabilitatea profesională a multor navetiști. Întârzierile constante și rutele alternative mai lungi vor genera costuri suplimentare pentru transport și vor scădea productivitatea oamenilor care trebuie să facă față zilnic unui trafic haotic.

Alegerea de a investi într-un proiect dezechilibrat precum DN 71, în loc să se implementeze soluții sustenabile, ridică serioase semne de întrebare privind prioritățile și eficiența alocării fondurilor publice.

Toate aceste probleme ar putea fi evitate prin implementarea unor soluții alternative eficiente și sustenabile, precum Drumul Expres București-Târgoviște, care nu implică exproprieri, nu distruge mediul și patrimonial cultural, oferă o infrastructură modernă și sigură pentru toți locuitorii județului.

Acest proiect de investiții este un exemplu clar dedecizie administrativă greșită, care nu respectă principiile unei infrastructuri moderne și nici interesele cetățenilor.

Pentru ca județul Dâmbovița să beneficieze de o infrastructură modernă și sustenabilă, este esențial ca autoritățile să renunțe la acest proiect nociv și să direcționeze fondurile publice către soluții viabile și benefice pentru toți locuitorii județului și pentru întreaga regiune.

Vezi și: https://www.dcnews.ro/scandal-de-proportii-dupa-ce-sute-de-locuitori-au-primit-notificari-pentru-exproprierea-locuintelor-de-pe-coridorul-dn-71-targoviste-sinaia_984116.html





Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel