Scandal mici, Kaufland Odorheiu Secuiesc. CNCD, DECIZIE: Filmul, tăiat. Clienții, tratați egal după ora 10:00

Irina Constantin / 06 sep 2017 / 15:57 Salveaza PDF Comentarii

CNCD a luat o decizie miercuri cu privire la scandalul de la Odorheiu Secuiesc, unde o angajată Kaufland nu a dorit să-l servească pe un român, pe motiv că nu cunoaște limba română. 

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a hotărât, astăzi, că nu se întrunesc elementele constitutive ale faptei de discriminare directă. Totodată, CNCD recomandă agenţilor economici ca angajaţii care servesc clienţii să cunoască limba oficială la un nivel rezonabil.

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat după apariţia în spaţiul public a înregistrării video prin care bărbatul în cauză susţine că i-a fost refuzat accesul la serviciile oferite de supermarketul din Odorheiu Secuiesc din cauza faptului că este de naţionalitate română şi vorbeşte doar limba română.

[citeste si]

În cadrul şedinţei Comitetului director al CNCD de miercuri s-au analizat atât înregistrarea în cauză cât şi punctul de vedere al supermarketului şi declaraţia vânzătoarei care l-ar fi refuzat pe bărbatul respectiv şi s-a decis că nu a fost vorba de un act de discriminare directă.

În decizie, CNCD precizează că a fost vorba de o testare, adică un experiment cu scopul de a constata o discriminare la fața locului. Totodată, mai precizează că filmul a fost tăiat: ”fiind uşor de observat că este în mai multe momente tăiat şi prelucrat”, potrivit Agerpres. 

CNCD a luat în considerare și că autorul filmării nu a precizat că a mai fost în aceeași zi de două ori în locul respectiv. 

”Testarea constituie o modalitate de a cerceta comportamentul unor persoane, cum ar fi angajatorii, proprietarii care închiriază imobile sau cei care administrează cluburi şi restaurante, faţă de persoane care posedă anumite caracteristici pe baza cărora sunt trataţi mai puţin favorabil decât persoanele care nu posedă caracteristicile în cauză”, precizează CNCD.

CNCD susține că toți clienții sunt tratați egal după ora 10:00 și că refuzul de a avea acces la serviciile punctului de lucru ”nu a fost din cauza apartenenţei autorului testării la o naţionalitate sau din cauza limbii române, ci din cauza faptului că cererea a fost formulată înainte de începerea programului de lucru”. 

Filmarea publicată a instigat la ură pe criteriul apartenenţei etnice, săvârşită prin răspândirea unor informaţii incomplete sau false, specifică CNCD.

Prin urmare, Colegiul director al CNCD a hotărât în unanimitate că ”fapta prezentată prin filmul din speţă nu întruneşte elementele constitutive ale discriminării directe, lipseşte tratamentul diferenţiat şi nu există un raport de cauzalitate între criteriul invocat şi faptă”.







loading...
VOTEAZA ARTICOLUL
   Pozitive: +8    Negative: -6

TOP STIRI CELE MAI...


loading...







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Vezi versiunea de mobil a siteului

nxt.d4a4.n3