Scandal în Marea Britanie. Jurnalist de la BBC, acuzat că a falsificat documente pentru un interviu cu prinţesa Diana

Facebook Familia Regală a Marii Britanii
Facebook Familia Regală a Marii Britanii

Postul britanic de televiziune BBC este acuzat că "şi-a încălcat standardele de integritate şi transparenţă" în cazul unui interviu al jurnalistului Martin Bashir cu prinţesa Diana din 1995. O anchetă desfăşurată de-a lungul mai multor ani arată că jurnalistul a procedat "într-o manieră înşelătoare" şi a falsificat documente pentru a obţine interviul cu prinţesa. 

În plus, anchetatorii spun că investigaţia internă a BBC s-a dovedit complet ineficientă. Atât Martin Bashir, cât şi BBC au transmis scuze publice. BBC a anunţat că raportul arată că au fost "erori clare" şi a admis că ar fi trebuit să facă mai multe eforturi pentru a afla ce s-a întâmplat cu adevărat încă de atunci. 

Lordul Dyson, judecătorul care a condus ancheta, a descoperit că Martin Bashir l-a păcălit pe fratele Dianei, Earl Spencer, căruia i-a arătat mai multe documente false pentru a-i câştiga încrederea şi pentru a i se face cunoştinţă cu Diana Spencer. 

"Intrând în cercul prinţesei Diana în acest mod, Martin Bashir a putut să o convingă să fie de acord cu interviul", scrie în raport. 

Anchetatorii mai spun şi că Martin Bashir a minţit, ulterior, când le-a transmis şefilor săi de la BBC că nu a arătat documente false nimănui şi au spus că declaraţiile lui Bashir despre evenimentele din 1995 sunt "incredibile, de necrezut şi în unele cazuri complet lipsite de sinceritate". 

"Dovezile din anchetă confirmă, documentele nu au influenţat-o pe Diana"

Martin Bashir a declarat că falsificarea documentelor "a fost un lucru prostesc" şi că regretă ce a făcut, dar a spus şi că nu a influenţat-o cu nimic pe prinţesa Diana în decizia de a susţine interviul. În plus, el şi-a cerut scuze pentru falsificarea documentelor, dar a spus că rămâne "extrem de mândru" pentru interviu. 

"Acele documente bancare nu au influenţat-o cu nimic pe prinţesa Diana să participe la interviu. Dovezile din anchetă, scrise cu mâna ei, confirmă acest lucru fără echivoc", a mai spus Martin Bashir. 

Jurnalistul vorbeşte despre un bileţel scris, se pare, de Diana Spencer în decembrie 1995, bileţel pe care Martin Bashir l-a înmânat şefilor de la BBC în noiembrie 2020. "Martin Bashir nu mi-a arătat niciun document şi nici nu mi-a oferit vreo informaţie pe care nu o ştiam dinainte", se arată în bileţelul respectiv. 

Interviul prinţesei Diana cu Martin Bashir pentru Panorama a fost o lovitură dată de BBC la acea vreme, mai ales după ce prinţesa a afirmat, în timpul interviului, că "au fost trei persoane în această căsătorie", vorbind despre mariajul cu prinţul Charles. A fost pentru prima dată când o persoană activă din familia regală vorbea atât de deschis despre viaţa din interiorul familiei regale a Marii Britanii, iar telespectatorii au putut-o urmări vorbind despre căsătoria eşuată cu prinţul Charles, despre aventurile celor doi, dar şi despre problemele sale cu bulimia. 

Dar, de la acel moment, Earl Spencer, fratele Dianei, a pus sub semnul întrebării tacticile folosite de jurnalistul Martin Bashir pentru a obţine interviul. Ancheta independentă a fost cerută de BBC anul trecut, după ce Earl Spencer a făcut acuzaţii publice despre acest caz. 

"Deşi ancheta arată că Diana, prinţesa de Wales, a ţinut morţiş să acorde un interviu pentru BBC, este clar că procedura prin care a fost antamat acest interviu a fost incorectă faţă de ceea ce aşteaptă publicul nostru. Ne pare foarte rău pentru asta, iar lordul Dyson a găsit erori clare. Chiar dacă azi BBC are proceduri mult îmbunătăţite, procedurile existente la acea vreme ar fi trebuit să prevină organizarea interviului în maniera aceasta. BBC ar fi trebuit să facă mai multe eforturi pentru a afla ce s-a petrecut cu adevărat şi să fie mai transparentă în legătură cu ceea ce ştia despre caz. E clar că BBC nu poate întoarce timpul înapoi după un sfert de secol, dar ne putem oferi scuzele în întregime. Asta face BBC azi", a declarat Tim Davie, directorul general al BBC. 

Şi lordul Tony Hall, care a făcut ancheta în 1996 despre modul în care a fost organizat interviul, a transmis că acceptă faptul că "nu s-a descurcat cum ar fi trebuit" şi că "m-am înşelat când i-am acordat lui Martin Bashir prezumpţia de nevinovăţie". 

Martin Bashir, unul dintre cei mai cunoscuţi jurnalişti din Marea Britanie 

Martin Bashir are 58 de ani şi este unul dintre jurnaliştii importanţi ai Marii Britanii. Dincolo de interviul cu prinţesa Diana, Bashir l-a intervievat şi pe Michael Jackson în 2003, iar interviul a fost transmis în Marea Britanie, dar şi la mai multe televiziuni din SUA. 

Săptămâna trecută, acesta a demisionat de la BBC, acuzând probleme de sănătate. În ultimii cinci ani, Bashir a fost corespondentul pe religie al postului. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play




Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2021 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt2
YesMy