Sărbători, mâncare. Sfatul medicilor: Cum să mănânci să nu te îngrași

Darius Muresan / 19 dec 2017 / 09:35 Salveaza PDF Comentarii

Chiar dacă tentația bunătăților de pe mesele festive este mare, asta nu înseamnă că nu ne putem abține de la excese. 

Putem mânca din orice dar asta nu inseamnă că trebuie să ne indopăm pană când nu mai putem respiră.

Potrivit medicilor, dietă echilibrată, hidratarea corespunzătoare, mișcarea și odihnă, atunci când trebuie, sunt factorii cheie în această perioda, informează Jurnalul Național. Un kilogram în plus nu e o mare tragedie, însă statisticile arată că în perioadă sărbătorilor, mulți dintre noi avem tendința să punem mai mult. Dacă vreți să va bucurați de Crăciun și Revelion, dar în același timp să va păstrați nealterată siluetă, trebuie să țineți cont de câteva sfaturi date de nutriționiști.

Iată cele mai importante sfaturi:

1. Sărbătorile nu înseamnă doar mâncare

Mulți pierd din vedere faptul că Sărbătorile înseamnă și întâlniri cu familia și cu vechii prieteni, bătăi cu zăpada, sporturi de iarnă, târguri de Crăciun, etc. Iar dacă mergi în vizită la cineva nu mergi că să mănânci, ci că să stai de vorba. La fel și la petreceri: ocupă-ți timpul cu dans și conversații plăcute.

2. Nu te abține de la nimic, dar mănâncă cu măsură

Totuși, la masă va trebui să te așezi. Sfatul nutrionistului Mihaela Bilic este să mănânci câte puțin din toate pentru că în mod clar nu te vei putea abține de la bunătăți. Specialistul mai recomanda împărțirea unei meșe pe tot parcursul zilei: aperitivele dimineață, sarmalele la prânz, iar friptură și salată de legume seară.

3. Gătește dietetic

Dacă masă va fi bogată, ar fi bine să conțină mâncăruri cât mai ușoare. "Salată boeuf nu trebuie să fie înecată în maioneză, iar sarmalele nu trebuie să plutească în grăsime", spune dr. Mihaela Bilic, care mai recomanda în fiecare zi câte o salată de legume. Pentru a mai scuti din calorii, poți să modifici rețetele de mâncare și dulciuri.

Desigur, există opțiunea să mergi pe un meniu vegetarian de Sărbători, care, teoretic, are mai puține calorii. Dacă nu vrei să mergi până la extremă, caută modalități alternative de a prepară produsele tradiționale: sarmale din piept de pui, friptură de curcan la cuptor în locul cărnii de porc prăjite, un iaurt cu fructe în loc de tortul cu frișcă și ciocolată.

4. Atenție la combinații

Dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, ne recomanda să fim atenți la combinațiile de alimente pe care le facem. Din punctul sau de vedere, sarmalele sunt un pericol, atât pentru siluetă, cât și pentru sistemul digestiv, din cauza combinației între carnea grasă și orezul amidonos.

De altfel, mulți nutriționiști susțin că mâncarea în șine nu ne îngrășa, ci combinațiile pe care le facem. Din punctul lor de vedere, este greșit să combinăm grăsimile și carbohidrații. Asta înseamnă că poți să te bucuri de friptură, de salată boeuf, dar fără să adaugi și pâine. Iar dacă decizi să mănânci cozonac, acesta ar trebui să reprezinte o masă separată că să nu fie combinat cu grăsimi.

5. Diminuează efectul aportului de grăsimi

Consumă alimentele grase alături de legume verzi. Mai exact, dacă alegem o friptură de porc, nu o vom mânca alături de cartofi prăjiți, ci mai degrabă cu o salată verde.

[citeste si]


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25