S-a descoperit cât durează o zi pe planeta Venus. Măsurătorile au durat 15 ani

S-a descoperit cât durează o zi pe planeta Venus  /  Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay
S-a descoperit cât durează o zi pe planeta Venus / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay

A fost nevoie de 15 ani de observații radio foarte precise, dar astronomii au obținut acum o măsurare foarte bună a vitezei cu care se rotește Venus, ceea ce înseamnă că știm cât de lungă este o zi această planetă.

O zi venusiană este echivalentă cu 243.0226 zile de pe Pământ, aproximativ două treimi dintr-un an de pe Pământ, și se schimbă cu o variație de aproximativ 20 de minute. Descoperirile sunt raportate în Nature Astronomy.

Între 2006 și 2020, astronomii au folosit antena Goldstone cu o lățime de 70 de metri din deșertul Mojave din California pentru a trimite unde radio către Venus. Aceste unde pot călători prin atmosferă și sunt apoi reflectate de la suprafața ei. Câteva minute mai târziu sunt ridicate din nou la observatorul Goldstone și apoi aproximativ la observatorul Green Bank din Virginia de Vest. Diferența exactă dintre cele două detecții îi spune echipei cât de repede se învârte planeta.

Observațiile au dezvăluit și alte informații despre Venus. Echipa a reușit să estimeze că miezul planetei are aproximativ 3.500 de kilometri. Această dimensiune este similară cu cea a Pământului. Cu toate acestea, pe baza cunoștințelor actuale, nu știm dacă este lichid, solid sau de amestec. De asemenea, cercetarea oferă o măsurare mai bună a înclinării axiale în raport cu planul orbital al planetei. Având în vedere înclinarea minusculă, de 2,64 grade, planeta nu experimentează anotimpuri.

În același timp, rotație a planetei în jurul propriei axe durează 243 de zile, dar anul său (revoluția în jurul Soarelui) este de doar 225 de zile. Cu toate acestea, datorită rotirii în direcția opusă, dacă am număra o zi pur și simplu din zori în zori, atunci ar dura doar 117 zile. Nu este de mirare că această planetă ciudată continuă să ascundă atâtea mistere, precizează IFLScience.