România, cei mai mulți proprietari de case, cei mai PUȚINI de mașini. Cum e posibil

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Conform unor statistici recente, România are cei mai puţini posesori de maşini la mia de locuitori din Uniunea Europeană. 

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de automobile de pasageri la mia de locuitori, scrie Mediafax. 

Astfel, la o mie de locuitori, parcul auto din România număra 357 de maşini la finele lui 2019, arată cele mai recente date publicate de Eurostat, biroul european de statistică.

În același timp, România are şi unul dintre cele mai învechite parcuri auto. Vârsta medie a maşinilor aflate în circulaţie în România este de 16,5 ani, potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Cea mai mare rată de motorizare

De cel puţin 30 de ani, Luxemburg a înregistrat cea mai mare rată de motorizare dintre statele membre ale Uniunii Europene, mai arată datele Eurostat.

În 2019, existau 681 de autoturisme la mia de locuitori luxemburghezi. Această cifră poate fi influenţată de lucrătorii transfrontalieri care folosesc maşini de companie înmatriculate în ţară, notează sursa citată.

Luxemburg a fost urmat de Italia pe locul doi, cu 663 de maşini la mia de locuitori. Următoarele în topul listei au fost Cipru (645 de maşini), Finlanda şi Polonia (ambele cu 642 de maşini).

Cele mai scăzute rate de motorizare

La polul opus, cele mai scăzute rate de motorizare s-au găsit în România (357 autoturisme), Letonia (381 autoturisme) şi Ungaria (390 autoturisme). În ceea ce priveşte vechimea parcului auto, Lituania (16,8 ani), Estonia (16,7 ani) şi România (16,5 ani) au cele mai vechi flote, cu vehicule mai vechi de 16 ani. Cele mai noi maşini pot fi găsite de asemenea în Luxemburg (6,5 ani) şi Austria (8,3 ani), potrivit datelor ACEA.

HIDROGENUL, combustibilul pe care mizează marii constructori auto

Marile companii producătoare de automobile din Germania, inclusiv BMW și Audi, dezvoltă prototipuri de mașini cu pilă de combustibil cu hidrogen alături de flotele lor de mașini electrice, ca parte a pregătirilor pentru abandonarea combustibililor fosili, scrie Reuters.

Companiile germane mizează  miliarde pe hidrogenul folosiuit drept combustibil în sectoare precum oțelul și substanțele chimice, pentru a îndeplini obiectivele climatice.

BMW este cel mai mare susținător al hidrogenului în rândul producătorilor auto din Germania, anticipând un model de masă în jurul anului 2030. Compania a dezvoltat un prototip pe bază de hidrogen pe baza SUV-ului său X5, într-un proiect finanțat parțial de guvernul german, potrivit Mediafax.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel