Care tabără a fost mai activă pe Facebook? Ce cuvinte cheie a folosit? Ce tip de argumente? Un studiu realizat de publicația britanică Independent arată cum s-au poziționat cele două tabere în cazul referendumului pentru Brexit.
Campania pentru rămânerea Marii Britanii în UE a fost mai puțin activă pe rețele sociale decât tabăra care cere Brexit-ul. Pagina ”Stay” a avut 44 de postări Facebook, din momentul în care David Cameron a anunțat data referendumului și până în prezent. Pagina”Leave” a avut 64 de postări în același interval. Pe Tweeter campania Brexit conduce cu 1216 la 837 campania ”Stay”.
Cuvintele cheie folosite de partizanii rămânerii în UE sunt: locuri de muncă, afaceri, comerț. Tabăra Brexit folosește mai frecvent cuvintele: controlați, sistem național de sănătate (NHS), bani.
În vreme ce campania pentru rămânerea în UE, ”Stay”, se concentrează pe argumente raționale, arată studiul The Independent, campania ”Leave” folosește teme emoționale, pentru a convinge britanicii să părăsească UE.
Referendumul a fost programat de guvernul David Cameron în data de 23 iunie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu