Rapperul Stormzy ar trebui să-l înlocuiască pe Mozart în programa şcolară din Marea Britanie, sugerează un studiu

Rapperul Stormzy ar trebui să-l înlocuiască pe Mozart în programa şcolară din Marea Britanie, ca parte dintr-o ''transformare urgentă'' a curriculumului din acest domeniu, care să integreze stiluri muzicale precum grime şi hip-hop, sugerează un studiu britanic preluat miercuri de Press Association, informeaza Agerpres.

În urma desfăşurării unui amplu proiect de cercetare pe durata a patru ani, organizaţia nonguvernamentală britanică Youth Music face apel către şcoli să schimbe felul în care muzica este percepută şi predată. Studiul constată că o producţie muzicală diversificată poate îmbunătăţi nivelul de participare în rândul elevilor dezinteresaţi, venind, în acelaşi timp, în sprijinul dezvoltării personale şi sociale a acestora. Youth Music susţine că genul grime, muzica electronică şi hip-hop-ul lipsesc din cea mai mare parte a orelor de muzică şi că acestea ar putea avea un rol transformator asupra cursurilor de educaţie muzicală. 'Am constatat beneficiile studierii lui Stormzy în locul lui Mozart ca parte a unei programe regândite pentru orele de muzică', a spus Matt Griffiths, director executiv al Youth Music.

Publicat în anul în care organizaţia împlineşte 20 de ani, studiul Exchanging Notes a fost produs în colaborare cu Universitatea din Birmingham şi finanţat de Loteria Naţională Britanică prin Arts Council England. Pe parcursul celor patru ani de desfăşurare a programului, Youth Music a facilitat 10 noi parteneriate între organizaţii din domeniul muzicii şi unităţi de învăţământ din diverse regiuni din Marea Britanie. Până la finalul programului, a fost menţinut un număr de şapte parteneriate. Exchanging Notes a constatat că tinerii aflaţi în pericol de exmatriculare la începutul programului au menţinut un nivel ridicat de participare pe parcursul orelor.

De-a lungul celor patru ani, s-a înregistrat o îmbunătăţire a performanţelor şcolare ale participanţilor la materii precum matematică - de la 14% la 21% - şi engleză - de la 15% la 28%. Cercetătorii au spus că nu este posibilă stabilirea uni cauzalităţi directe între participarea la programul Exchanging Notes şi progresele în ceea ce priveşte competenţele lingvistice şi aritmetice. Aceştia susţin în schimb că este o poartă deschisă către învăţare. Organizaţia face un apel către Ministerul Educaţiei britanic să adopte un nou model de programă pentru orele de muzică în care să se reflecte interesele muzicale diverse ale tinerilor din ziua de azi. 'Şcolile pot oferi o programă şcolară în domeniul muzical care să sprijine mai bine bunăstarea socială şi emoţională.

Rezerva de talente din industria muzicală creşte şi devine mai diversă, iar tinerii sunt conectaţi cu muzica atât în şcoală, cât şi în afara acesteia', a mai spus Griffiths. 'Dorim ca toţi elevii să aibă şansa de a studia muzica la şcoală - este o materie obligatorie în curriculumul naţional, de la cinci până la 14 ani', a spus o purtătoare de cuvânt din partea Ministerului Educaţiei. 'Lucrăm în prezent cu trupe muzicale şi cu profesionişti din industria muzicală pentru a împrospăta programa şcolară în domeniul muzicii şi a dezvolta un model de curriculum de o mai bună calitate', a mai spus reprezentanta instituţiei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel