Raport EY: Rata de adopţie a serviciilor FinTech, în creştere cu 64% la nivel global, în 2019

[] []

26 iun 2019 / 13:44
Salveaza PDF Comentarii

Serviciile FinTech au înregistrat, în acest an, o rată de adoptare cu 64% mai mare din partea consumatorilor, la nivel global, comparativ cu anul 2018, cele mai importante procentaje fiind consemnate în China şi India, în rândul pieţelor emergente, respectiv Ţările de Jos şi Regatul Unit al Marii Britanii, între ţările dezvoltate, relevă raportul EY Global FinTech Adoption Index 2019, dat publicităţii miercuri. 

Conform rezultatelor studiului, la nivel global, în medie, 89% dintre consumatori au cunoştinţă despre existenţa în magazinele de aplicaţii a platformelor de plată pentru telefoane mobile, iar 82% ştiu despre sistemele de plată între utilizatori şi despre transferurile de bani nebancare. 

De asemenea, disponibilitatea acestor servicii FinTech este şi mai mare atât în India, cât şi în China, unde 99,5% dintre consumatori ştiu de existenţa sistemelor de transfer de bani şi de plăţi cu telefonul mobil. 

Raportul EY arată că pe pieţele emergente se înregistrează cele mai mari rate de adoptare FinTech, care ating 87% în China şi India, urmate de Rusia şi Africa de Sud, ambele cu o rată de adoptare de 82%. 

Totodată, dintre pieţele dezvoltate, Ţările de Jos (73%), Regatul Unit (71%) şi Irlanda (71%) au cele mai mari rate de adoptare, reflectate, în parte, de dezvoltarea platformelor de tip "open banking" în Europa.

Cercetarea de specialitate constată că, în alegerea unui serviciu FinTech, 27% dintre clienţi consideră "preţul" drept cel mai important, în timp ce 20% aleg "uşurinţa deschiderii unui cont". În acelaşi timp, pe pieţe precum Chile, Franţa şi Japonia, lipsa "încrederii" este singurul factor care îi determină pe clienţi să nu aleagă serviciile unui jucător FinTech şi să meargă tot spre instituţiile financiare tradiţionale. 

În ceea ce priveşte IMM-urile, cea mai mare rată de adoptare a FinTech se înregistrează în China, de 61%, urmată de SUA, cu 23%. 

Raportul EY, ajuns la a treia ediţie, se bazează pe răspunsurile a peste 27.000 de consumatori din 27 de pieţe. Studiul a fost realizat în perioada 4 februarie - 11 martie 2019, prin interviuri online cu adulţi activi în mediul digital din: Argentina, Australia, Belgia şi Luxemburg (considerate o singură piaţă), Brazilia, Canada, Chile, China (continentală), Columbia, Franţa, Germania, Hong Kong, India, Irlanda, Italia, Japonia, Mexic, Ţările de Jos, Peru, Rusia, Singapore, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Elveţia, Regatul Unit al Marii Britanii şi SUA.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 260.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 34,8 miliarde de dolari americani în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2018. 

Compania are în România birouri în: Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27