Protestul la pompă cu bani mărunţi - nicio şansă de reuşită. Singura soluţie: un boicot susţinut de toţi consumatorii

Nicio şansă. Aceasta este părerea analiştilor economici şi a transportatorilor legată de protestul de la pompele de benzină. Singura soluţie ar fi ca oamenii să nu mai circule cu maşina şi să renunţe complet la transportul cu maşina personală, a declarat pentru De Ce News analistul economic Ilie Şerbănescu. Nici protestele transportatorilor nu ar avea vreun succes, căci aceştia reprezintă numai 40% din traficul rutier din România. Iar previziunile sunt sumbre: până la anul litrul de benzină atinge pragul de 7 lei.

„Numai statul poate proteja populaţia de creşterea nesusţinută a preţului la combustibili, dar statul român nu există”, a declarat Ilie Şerbănescu. Oamenii nu pot sparge monopolul creat de 3 companii, care-şi permit să impună preţurile care le convin cel mai mult. „În România, piaţa combustibililor este confiscată de trei companii, care nici nu trebuie să ne gândim că vor face altceva, atâta timp cât li se permite să practice preţurile pe care le vor, căci nu are cine să le dea peste mână”, este de părere analistul economic. În doi ani de criză, preţurile combustibililor au scăzut cu 15%, dar, la noi în ţară s-au majorat cu 60%.

Chiar dacă s-a crezut că 5 sau 6 lei/litrul de benzină este un prag psihologic peste care românii nu vor trece, se pare că preţul carburanţilor va ajunge spre sfârşitul acestui an până la 7 lei/litru, conform cotidianului Puterea. Această ipoteză este perfect plauzibilă, dacă avem în vedere faptul că, la începutul lui decembrie 2008, benzina costa la pompă mai puţin de 3 lei/litru, iar astăzi, cel mai mare lanţ de benzinării din ţară vinde carburant şi cu 5,68 lei/litru. Consultantul financiar Ionel Blănculescu, fost şef al Agenţiei de Valorificare a Activelor Bancare, nu se aşteaptă la o scădere a preţurilor carburanţilor.

Boicotul este singurul mod prin care protestatarii se pot face auziţi

“În România, 1,5 milioane de oameni lucrează la negru. Există foarte mulţi bani negri, existenţa acestora creşte cererea pe piaţa carburanţilor. Profitul din aceste afaceri nu este sub 10-20%. Preţurile carburanţilor vor creşte în medie cu 5-7% în 2011. Tendinţa începutului de an este spre 6 lei/litrul de carburant, însă în apropierea anului viitor, acest trend va fi spre 7 lei/litru. Singura formulă de stopare a creşterii preţurilor la carburanţi ar fi un boicot naţional, prin care două sau trei luni românii să cumpere mai puţină benzină sau motorină”, a declarat Ionel Blănculescu pentru Puterea.

Un adevărat protest ar însemna blocarea vânzărilor la nivel naţional, adică mobilizarea tuturor şoferilor. Deşi este aproape imposibil de realizat, acest lucru ar da peste cap planurile celor trei companii, care nu au capacitatea necesară de stocare a combustibilului, deci ar avea pierderi enorme în cazul unei blocări prelungite a activităţii.

Citeşte şi:

Proteste la benzinării din Bucureşti şi Iaşi. Clienţii plătesc doar cu mărunţiş – VIDEO

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel