PROGRAM RABLA 2018, lansare. Bugetul și noutăți

Darius Muresan / 15 Martie 2018 / 07:45 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, participă, joi, la conferinţa de lansare a ediţiei 2018 a Programelor "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus". 

În cadrul evenimentului, organizat la sediul Remat Bucureşti Sud, va fi amenajată o expoziţie de automobile electrice şi hibrid, iar cei prezenţi vor putea vizita fluxul de depoluare şi tratare a vehiculelor scoase din uz. 

Anul trecut, programele "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus" au debutat la data de 18 mai. Bugetul anunţat la momentul respectiv, în cazul programului "Rabla Clasic", se situa la 180 de milioane de lei, iar cel pentru "Rabla Plus" la 45 de milioane de lei. 

Ulterior, pe data de 11 octombrie, Guvernul a aprobat în şedinţa săptămânală, suplimentarea cu 25 de milioane de lei a bugetului destinat Programului "Rabla Clasic" pentru persoane fizice, iar toate cele 3.800 de prime de casare suplimentare s-au epuizat cinci zile mai târziu, în numai 30 de minute. 

Obligația înmatriculării autovehiculelor achiziționate prin RABLA și RABLA Plus pe numele beneficiarilor

În plus, va exista obligaţia înmatriculării autovehiculelor noi achiziţionate prin intermediul programelor "Rabla" şi "Rabla Plus", pe numele beneficiarilor, în termen legal de la emiterea facturii de achiziţie, pentru persoane juridice care primesc ajutor de minimis, şi se elimină data de 31 decembrie ca limită de valabilitate a notei de înscriere, prin urmare aceste documente urmând să fie valabile 120 de zile de la data emiterii. În acest sens, emiterea facturii şi introducerea datelor aferente vor fi făcute în termenul de valabilitate a Notei de înscriere.

[citeste si]

Termen de 7 zile în soluționarea neconcordanțelor

Noile prevederi din Ghidul de finanţare mai fac referire la faptul că: monitorizarea ajutoarelor de minimis constă în verificarea respectării obligaţiei referitoare la înmatricularea autovehiculelor noi, recuperarea ajutoarelor de minimis şi, nu în ultimul rând, introducerea unui termen de 7 zile pentru soluţionarea neconcordanţelor referitoare la informaţiile aferente cererilor de decontare depuse de către producătorii validaţi, sub sancţiunea neincluderii în respectiva cerere de decontare a facturilor nesoluţionate.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26