Un singur loc, toate mijloacele de transport. La Republica, în Sectorul 3, se pregătește cel mai ambițios proiect de mobilitate urbană din Capitală: primul hub intermodal care va reuni, într-un singur punct,...
Este o investiție publică majoră, cu finanțare din fonduri europene, dedicată exclusiv îmbunătățirii infrastructurii de transport urban.
Situat într-una dintre cele mai aglomerate zone de tranzit din București – intersecția Basarabia–Republica–Industriilor – viitorul hub intermodal va transforma complet felul în care oamenii se deplasează în oraș. Va deveni un punct de conexiune rapidă între metrou, tramvaie, autobuze urbane și interurbane, precum și autoturismele personale, și va încuraja oamenii care vor să ajungă în diverse puncte din oraș să folosească transportul public. Ce înseamnă asta? Un trafic mai bun și un aer mai curat.
Cu o suprafață desfășurată de peste 100.000 mp și 11 etaje, clădirea va dispune de:
Parcare modernă pentru 2.000 de autoturisme, dintre care 100 locuri pentru persoane cu dizabilități și 10 pentru mașini electrice.
Stații de încărcare atât pentru autobuze electrice STB, cât și pentru autoturisme.
Acces direct către metrou și gara Republica.
Soluții de accesibilitate: lifturi, rampe, semnalizare modernă.
Sisteme inteligente de iluminat și ventilație, gândite pentru eficiență energetică și siguranță.
Mai puțin trafic, mai puțină poluare
Unul dintre obiectivele majore ale proiectului este reducerea traficului auto în Capitală. Potrivit estimărilor Primăriei Sectorului 3, hubul va permite ca mii de șoferi să-și lase zilnic mașinile la periferie, mai ales în perioadele de vârf ale zilei. Astfel, investiția Primăriei Sectorului 3 contribuie direct la reducerea emisiilor de carbon, îmbunătățirea calității aerului și creșterea confortului urban pentru toți bucureștenii. Aceasta este și explicația pe care primarul Robert Negoiță a avut-o într-o intervenție pe Facebook.
Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul de Mobilitate Urbană, o linie dedicată în mod special soluțiilor care reduc dependența de autoturismul personal. Astfel, banii atrași nu pot fi folosiți pentru alte tipuri de proiecte, ci doar pentru dezvoltarea infrastructurii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News