Prima imagine cu planeta Marte a misiunii chineze Tianwen-1 / FOTO

Prima imagine cu planeta Marte a misiunii chineze  Tianwen-1 / Foto: Pixabay
Prima imagine cu planeta Marte a misiunii chineze Tianwen-1 / Foto: Pixabay

Agenția spațială națională a Republicii Populare Chineze a declarat că sonda Tianwen-1 a transmis prima imagine cu planeta Marte.

Statele Unite ale Americii, China și programul spațial din Emiratele Arabe Unite, aflat în curs de dezvoltare, profită de o perioadă în care Planeta Roșie se află aproape Pământ și au trimis sonde care vor ajunge la câteva zile distanță una de alta.

Structurile geologice, inclusiv craterul Schiaparelli și Valles Marineris, o întindere mare de canioane de pe suprafața marțiană, au fost văzute în imaginea alb-negru publicată vineri de Administrația Națională a Spațiului din China. CNSA a susținut, pe ABC News, că satelitul se afla deja la 1,1 milioane de kilometri de Pământ, iar fotografia a fost făcută la aproximativ 2,2 milioane de kilometri distanță de Marte.

Tianwen-1 se va alătura zborului Hope al Emiratelor Arabe Unite, care va fi primul dintre cele trei care va sosi, pe 9 februarie, pe orbita marțiană, iar apoi va fi înlocuit, o săptămână mai târziu, cu roverul Perseverance al NASA (vezi AICI). Emiratele Arabe Unite și China vor avea al cincilea și al șaselea program spațial care vor amartiza pe Planeta Roșie, precizează ScienceTimes.