Marea Britanie va fi anul acesta prima țară din lume în care jumătate din cheltuielile de publicitate merg în mediul digital.
Este vorba despre o piață care totalizează puțin peste 16,2 miliarde de lire sterline (TV, ziare, outdoor, radio, online și mobile).
Potrivit estimărilor, publicitate digitală va crește cu 12% anul acesta, la 8,1 miliarde de lire sterline, transformând Marea Britanie în prima țară în care 1 liră din două merge pe digital, scrie The Guardian.
Creșterea puternică este dată de „explozia" achiziției de tablete și smartphone-uri. Potrivit sursei citate, publicitatea pe mobile va crește cu aproximativ 45% anul acesta, ajungând la 3,3 miliarde de lire sterline.
„Faptul că digitalul a atins pragul de 50% în Marea Britanie este un moment important pentru industria publicității", a declarat Bill Fisher, analist eMarketer.
La nivel global, publicitatea pe digital are aproximativ 30% din totalul cheltuielilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu