Prefectul de Caraş Severin, Miu Nicolae Ciobanu, este vizat de o anchetă a DIICOT Caraş Severin care a declanşat în această dimineaţă una dintre cele mai ample operaţiuni pentru destructurarea unei reţele de evaziune fiscală, fiind efectuate peste 70 de percheziţii în 17 judeţe, printre care Caraş Severin, Timiş, Cluj, Constanţa şi Sibiu. În jurul orei 10:45, prefectul de Caraş Severin a fost ridicat din biroul său pentru a fi dus la audieri, relatează pressalert.ro.
În centrul operaţiunii de evaziune fiscală se află o firmă de securitate. Din cercetările efectuate de poliţiştii de la "Crimă Organizată" Caraş Severin a reieşit că au fost create firme paravan pe care erau angajaţi oamenii şi care în timp acumulau datorii la bugetul de stat, după care erau abandonate. De asemenea, pentru diminuarea profitului erau introduse în contabilitate facturi pentru servicii niciodată efectuate.
Potrivit unui comunicat DIICOT, gruparea acţiona din 2010.
"La data de 27.01.2016 procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Caraş Severin împreună cu ofiţeri de de poliție judiciară din cadrul Brigăzilor de Combatere a Criminalităţii Organizate şi Serviciilor de Combatere a Criminalităţii Organizate au efectuat un număr de 77 percheziţii domiciliare pe raza judeţului Caraş Severin şi în alte 19 judeţe în cadrul unei acţiuni vizând destructurarea unui grup infracţional organizat specializat în săvârşirea infracţiunilor de evaziune fiscală şi spălare de bani în domeniul societăţilor comerciale având ca obiect de activitate paza şi protecţia de bunuri şi persoane.
[citeste si]
În cauză, există suspiciunea rezonabilă că începând cu anul 2010, pe raza judeţului Caraş-Severin s-a constituit un grup infracţional organizat specializat în activităţi din sfera criminalităţii economico-financiare şi spălare de bani, în scopul fraudării bugetului consolidat al statului.
În vederea asigurării unei activităţi infracţionale calificate şi organizate, grupul a acţionat pe trei paliere, fiecare membru având un rol prestabilit.
Primul palier a avut un rol decizional şi de coordonare asigurat de catre liderul grupării care a controlat întreaga activitate infracţională, precum şi de persoane apropiate care au avut ca sarcină monitorizarea punerii în aplicare a dispoziţiilor acestuia.
Din palierul cu rol de execuţie au făcut parte membrii ai grupării care iniţial au fost angajaţi în societate, iar ulterior din dispoziţia liderului au avut calitatea de administratori/asociaţi ai unor societăţi , cele mai multe dintre ele de tip " fantomă". De asemenea, din acest palier, au făcut parte cei care au aderat ulterior la grupul infracţional, cu diverse roluri în societate (recrutarea de persoane dispuse să înfiinţeze societăţi comerciale fantomă, asigurarea legăturii între membrii grupării, etc).
Din palierul de sprijin au făcut parte persoane care, fără a fi implicate direct în activitatea de evaziune fiscală şi spălare de bani, au desfăşurat alte activităţi infracţionale, (persoane din cadrul autorităţilor statului, funcţionari bancari) ,care, acceptând să fie înfiinţate societăţi comerciale la adresa acestora, sau transferul unor bunuri în scopul ascunderii provenienţei acestora sau a evitării luării unor măsuri procesuale (sechestre), ş.a.
Subliniem că liderul grupului a coordonat şi societăţi care au desfăşurat o activitate comercială „la vedere", participând la licitaţii având ca obiect asigurarea pazei unor diferite obiective. Ulterior, sub diverse modalităţi, această activitate era transferată către societăţile comerciale de tip fantomă care erau utilizate temporar iar ulterior radiate. O altă latură a activitatii infractionale consta în transferarea angajatilor societăţilor "curate" catre societaţi "fantomă", in baza unor contracte în care acestea din urma preluau și obligatiile fiscale aferente, fara a incasa însa nici un profit din aceasta activitate comerciala aparent legala (închirierea de forţă de munca).
Prejudiciul estimat cauzat bugetului de stat este în sumă de aproximativ 25.000.000 lei.
Suportul de specialitate a fost asigurat de către Serviciul Român de Informaţii.
Acţiunea a fost realizată cu sprijinul Inspectoratului de Politie al Judeţului Caraş-Severin, Direcția Generală Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Caraș Severin, a Inspectoratului de Jandarmi al Judeţului Caraş-Severin, a Brigazii Mobile de Jandarmi Timişoara.
Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecţii şi inculpaţii beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie", se precizează în comunicatul DIICT
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu