Planuri măreţe pentru Bucureşti: metrou de suprafaţă

Bogdan Bolojan / 03 oct 2016 / 20:18 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Ministrul Transporturilor a declarat că se ia în calcul construirea unui metrou de suprafaţă care să realizeze legătura între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni, în condiţiile în care Magistrala 6 are termen de finalizare anul 2021, relatează Agerpres.  

Autorităţile iau în calcul realizarea metroului de suprafaţă în condiţiile în care România participă la organizarea Campionatului European de Fotbal din 2020. În condiţiile în care Magistrala 6 va fi finalizată un an mai târziu, râmâne problema gestionării fluxului mare de turişti care va veni în acea perioadă. 

"Din nou se pune problema campionatului de fotbal şi faptul că realizarea metroului va depăşi data campionatului, deci metroul este prevăzut în 2021. Noi o să încercăm dacă putem să accelerăm proiectul, dar sunt lucrări complexe şi nu vrem să accelerăm în detrimentul calităţii. Am o altă veste bună pe care o anunţ acum, dar o să o confirm în două săptămâni. Vorbim despre o legătură de cale ferată între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni. L-aş numi un metrou de suprafaţă. Este o soluţie foarte creativă şi foarte modernă care exista într-un dosar în minister la un colaborator. Este un proiect extraordinar, care a fost prezentat internaţional, am impresia chiar premiat, care este uşor de realizat, cu un termen de execuţie foarte scurt", a declarat Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, în cadrul emisiunii online "De vorbă cu ministrul tău".

Proiectul ar urma să vină atât în sprijinul turiştilor ajunşi la Otopeni cu ocazia Campionatului European de Fotbal, cât şi pentru restul populaţiei, care ar avea posibilitatea să călătorească mult mai rapid. 

"În prima etapă, până când metroul va fi gata, va asigura legătura Bucureştiului cu Aeroportul Otopeni. În cea de-a doua etapă - şi acolo poate fi cadenţat, garniturile de tren pot fi cadenţate la 15 minute, în funcţie de traficul de la Otopeni - se pot orienta înspre Bucureşti şi spre ţară. Avantajul faţă de metrou este că poate funcţiona şi noaptea, la o cadenţă mai redusă. În momentul în care metroul va fi pus în folosinţă, în 2021, cadenţa poate fi scăzută, iar această conexiune se va reorienta înspre Bucureşti şi spre ţară. Deci, noi dorim ca atunci să atragem către Otopeni legături din Braşov, din Ploieşti, chiar ne gândim din sudul Bulgariei, pentru a cuantifica la capacitate maximă Aeroportul Otopeni", a explicat ministrul.

Şeful de la Transporturi a precizat că acest tren ar putea fi conectat la reţeaua de gări existente.


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26