Planeta pe care plouă cu nisip, descoperită de un telescop al NASA

foto: Freepik *imagine cu rol ilustrativ

Există în spațiu o planetă pe care plouă cu... nisip. A fost descoperită recent de NASA.

Telescopul spațial James Webb al NASA a făcut o descoperire importantă. Este vorba despre o planetă numită Wasp-107b, aflată la 200 de ani-lumină distanță, în constelația Virgo. Această planetă a atras atenția astronomilor datorită dimensiunilor sale mari, dar masei foarte mici, obținând porecla de „planetă de vată de zahăr”, scrie space.com.

Observațiile recente ale Telescopului James Webb au furnizat informații valoroase despre această lume "ciudată" din afara sistemului nostru solar. Telescopul măsoară lumina stelară care trece prin atmosfera planetei, oferind oamenilor de știință posibilitatea de a studia compoziția acesteia.

Conform datelor publicate în revista Nature, atmosfera Wasp-107b conține vapori de apă și dioxid de sulf. Similar cu ciclul apei de pe Pământ, atmosfera planetei se caracterizează printr-un proces în care vaporii de silicat, la temperaturi de aproximativ 1.000 de grade Celsius, se ridică, se răcesc și se transformă în particule microscopice de nisip. Acești nori de praf de nisip devin suficient de denși pentru a cădea înapoi în atmosfera inferioară și, sub un anumit nivel, nisipul revine în starea de vapori, completând astfel ciclul.

Chiar dacă Wasp-107b nu este considerată o planetă care să poată susține viața, din cauza temperaturilor sale extreme și absenței unei suprafețe solide, datele obținute în urma analizelor atmosferei sale oferă perspective promițătoare pentru înțelegerea planetelor din afara sistemului nostru solar.