Piața de jucării din România: ce se cumpără

Andreea Marinas / 13 apr 2017 / 07:27 Salveaza PDF Comentarii

70% din cumpărătorii de jucării sunt femei, potrivit unui studiu realizat de retailerul online de jucării BestKids.

În prezent, piața de jocuri și jucării din România este evaluată la aproximativ 160 de milioane de euro, fără a fi luate în calcul cifrele generate de jocurile pe calculator sau console. Această piață este în continuă dezvoltare cu o extindere foarte bună și în mediul online, unde românii au început să facă tot mai des achiziții.

În acest context, BestKids anunță pe 2016 o cifră de afaceri de 3,6 milioane de euro, iar în primul trimestru al anului 2017 a ajuns la 0,7 milioane de euro. Totuși, trebuie reținut că primele trei luni dintr-un an sunt și cele în care cererea pe acest segment de piață e la cel mai scăzut nivel.

„Pe piața aceasta nu este esențial un magazin fizic, dar e de mare ajutor în decizia de cumpărare și reduce numărul produselor returnate, deoarece clienții au un feedback direct al dimensiunilor, calității, culorilor și altor caracteristici. În online acestea sunt mai greu de evidențiat”, se arată într-un comunicat de presă remis redacției DC News.

Când vine vorba de obiceiurile de achiziție, valoarea pe site-ul bestkids.ro ajunge la 260 lei, iar în funcție de perioada din an există două extreme: martie, când e atins un vârf de 350 de lei per coș de cumpărături mediu și decembrie, când valoarea nu este mai mare de 210 lei.

[citeste si]

În topul celor mai căutate categorii sunt jucăriile interactive precum povestitorii sau jucăriile inteligente. Păpușile se află pe locul al doilea în preferințele clienților care achiziționează jucării, în timp ce pe locul trei se află jucăriile educative.

Cel mai mare eveniment pentru această piață este în preajma Crăciunului, 55% din valoarea unui astfel de business fiind realizată între 20 noiembrie și 20 decembrie. Al doilea moment important este Paștele, însă nu are aceeași amploare și forță de vânzare. Urmează 1 iunie, când este sărbătorită Ziua Internațională a Copilului și desigur Black Friday.

În ceea ce privește profilul cumpărătorilor, femeile sunt cele care fac online cele mai multe achiziții de jucării, cu aproximativ 70% din totalul cumpărătorilor. Categoria de vârstă care predomină este a tinerilor părinți, între 25 și 34 de ani (56%), iar cele mai multe achiziții sunt în Capitală. Astfel, 36% din achizițiile de pe site sunt plasate din București, oraș urmat cu 6% de Cluj, 5% Timișoara și 4% Constanța.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25