Potrivit MDRT, structurile de primire turistică, membre ale FPTR, vor acorda mese şi băuturi calde gratuite, dar şi adăpost în situaţiile urgente şi o reducere de 50% din valoarea cazării pentru persoanele care au rămas blocate din cauza viscolului. Persoanele în dificultate pot apela nonstop şi gratuit linia telverde pentru turism, 0800.86.82.82
”Este o situaţie de urgenţă, avem turişti blocaţi pe drumuri de mai bine de 20 de ore la care echipele de intervenţie nu au putut ajunge deoarece continuă să viscolească. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu spijinul generos al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, vor acorda ajutor acestor persoane aflate în nevoie, o masă caldă, băuturi calde gratuite şi un loc unde se pot încălzi. Oamenii trebuie să ştie că se pot adăposti în structurile de primire turistică membre ale FPTR. Apelăm la solidaritatea întregii industrii a turismului şi îi rugăm să ajute oamenii aflaţi în nevoie”, a declarat, joi, purtătorul de cuvânt al Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), Bogdan Oprea.
Cheltuielile generate de această măsură de ajutor vor fi suportate integral din bugetul Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
Persoanele aflate în situaţii de urgenţă care doresc să beneficieze de sprijinul acordat de MDRT şi FPTR pot apela nonstop şi gratuit linia telverde pentru turism, 0800.86.82.82, iar operatorii îi vor îndruma spre cea mai apropiată structură de primire turistică unde li se va acorda ajutor.
În plus, MDRT a instaurat mobilizarea generală a comandamentelor de iarnă, care sunt pregătite să intervină pentru protecţia şi salvarea turiştilor şi a celor care practică sporturile de iarnă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu