Şoferii care circulă pe centura Capitalei se lovesc de o situaţie ciudată. La un moment dat, banda întâi se îngustează, pentru că în mijlocul acesteia este pilonul de susţinere a unei pasarele pentru pietoni. Doar că pasarela nu poate fi folosită, pentru că nu are scară pe care pietonii să urce. CNAIR vine cu o explicaţie extrem de ciudată şi spune că, de fapt, de vină ar fi un fost director al instituţiei.
Cei de la România Fără Gropi au publicat pe pagina lor de Facebook două fotografii cu pasarela de pietoni de pe centura Capitalei care începe de pe banda întâi de circulaţie. Se vede, astfel, că pasarela nu doar că încurcă traficul auto, îngustând o bandă de circulaţie, ci şi că nu poate fi folosită nici de pietoni, neavând scară de acces.
"Au făcut, dar au și luat. Luat din bandă. Siguranța rutieră și CNAIR = două drepte paralele. Din ciclul Strategia Națională de Omorât Românii", au scris cei de la România Fără Gropi pe Facebook.
"Șoseaua de centură cu patru benzi se înscrie conform proiectelor între pilonii pasarelei, dar cine a pus acum parapetul și cine a trasat marcajele în trecut nu a stabilit cum trebuie axul drumului.
Asta este soluţia găsită, la momentul respectiv, de constructor. A făcut o încropeală, dacă putem spune aşa, pe care noi trebuie să o corectăm", a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, conform Digi24.
Ulterior, CNAIR a dat vina pe un fost director din instituţie.
"În anul 2015 s-a făcut proiectul tehnic de către Maxidesign. Iar în 2020 au fost aprobați noii indicatori tehnico-economici. În 2020 era director general adjunct la noi (CNAIR – n.r.) exact acela care era șef la Maxi Design. Și de aici iese minunea aia”, a spus Alin Șerbănescu, citat de defapt.ro.
"Eu din punct de vedere al proiectului tehnic eram cu toate actele în regulă. Că nu s-a mai dus să lucreze antreprenorul, nu e problema Maxidesign. Un proiectant nu poate prelua un contract de antreprenor general, să fie clar. Eu nu mai sunt la Maxi Design de patru ani. Dacă Delta nu și-a făcut treaba, nu înseamnă că Maxidesign nu și-a făcut treaba. Corecțiile de traseu trebuia să le facă constructorul. Drumul trebuia deviat pe o lungime mult mai lungă în așa fel încât să existe gabaritul de trecere corect. E o porcărie ce s-a făcut aici. Acolo drumul trebuia dezaxat. Lucrarea nu este finalizată. Lucrarea trebuia făcută cu dezaxarea drumului. Pe partea cealaltă ai suficient spațiu să intre două benzi cu două benzi. Ce au făcut ăștia cu contractul nu mai știu. Contractul trebuia reluat după ce a dat faliment Delta. Trebuia relicitat. Ce e făcut acolo nu e finalizat. Nu știu cine și cum dă vina. Să dea vina pe Maxi Design că ce? Am făcut niște pasarele?””, a declarat, conform sursei citate, Ovidiu Barbier, fostul director general adjunct al CNAIR.
"Vin cu parapet pe axul drumului pentru a respecta lățimea benzilor, câte șapte metri pe-o parte, câte 3,5 metri banda. Să vedem configurația cum va fi! Cu marcajele făcute, cu parapeții de beton scoși. Noi o să luăm măsuri pentru refacerea marcajelor, dar nu putem să intervenim în lucrarea în sine. Noi suntem obligați să luăm măsuri pe siguranță”, a mai declarat Alin Șerbănescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu