Școala trebuie să își regăsească locul în lumea copiilor, fiind necesar ca ea să devină un spațiu în care elevii să fie fericiți. În caz contrar, ea va deveni un turn de fildeș, izolat, rece, inflexibil, iar principala ei misiune va fi compromisă, este opinia profesorului universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, potrivit căruia stimularea curiozității poate să stea la baza reconcilierii școlii cu generațiile care vin din urmă.
Copiii vremurilor actuale sunt „conectați" la informație – pe care Mark Prensky îi numește „nativi digital", amintește profesorul universitar Pânișoară, specialistul îndemnându-i pe părinții de succes să mediteze la cum ar reacționa ei dacă primesc o cutie împachetată, urmăresc un film captivant sau dacă aud un sunet necunoscut. Curiozitatea este cea îi va îndemna pe adulți să desfacă pachetul, să afle finalul filmului sau să identifice zgomotul. De aceea, și în cazul celor mici, o școală în care se stimulează curiozitatea va avea și elevi fericiți.
Citește AICI despre experimentul lui Berlyne
În consecință, având în vedere că manualele școlare actuale reușesc mult prea puțin să stimuleze curiozitatea, această sarcină este transferată profesorului, care poate transforma predarea informațiilor în ochii copiilor într-o adevărată aventură, mai precizează profesorul universitar Pânișoară, autorul seriei "Medaliile succesului".
Citește mai multe pe performante.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News