Un pasager devenit brusc agresiv și incoerent a determinat o situație de urgență la bordul unei aeronave Lufthansa.
Pilotul Cezar Osiceanu vine cu explicații pentru pasageri, vorbind despre protocolul care se aplică în momentul în care un pasager perturbă zborul.
”Ce facem dacă, în timpul unui zbor, se întâmplă ca un pasager să devină brusc agresiv, să aibă manifestări ale unor tulburări psihologice și să nu respecte indicațiile personalului de bord?
Pentru a răspunde la această întrebare, vom folosi cazul real al pasagerului cursei Lufthansa, care a fost forțată astăzi să revină, după decolare, pe Aeroportul Otopeni.
Astfel trebuie să observăm ca în conformitate cu declarațiile martorilor, pasageri și membri ai echipajului acest pasager:
1. Nu prezentase la îmbarcare semne exterioare ale unui consum de alcool sau ale unui comportament neadecvat care să trezească suspiciuni echipajului și celorlalți pasageri.
2. Ar fi alergat spre cabina pilotului și s-a oprit la ușa acestuia fără a o forța, ceea ce, în mod evident că i-a speriat pe pasageri și membrii echipajului, care au crezut că bărbatul va încerca să forțeze intrarea în cabina de pilotaj, lucru total interzis.
3. Ar fi revenit la locul lui și, după ce s-ar fi așezat, ar fi continuat să strige: „10, 10 am adevărul, voi nu știți ce am făcut eu, ne relaxăm, toată lumea capul jos, mâinile pe genunchi, ne relaxăm" și alte cuvinte și fraze fără sens.
4. A creat toate suspiciunile reale care să denote probleme de ordin psihic și care să permită echipajului de cabină să procedeze la aplicarea măsurilor regulamentare prevăzute în astfel de cazuri.
Prima măsură a fost aceea de a i se cere revenirea la locul înscris pe bilet, urmată de informarea pilotului comandant despre situație. I s-a adus la cunoștință pasagerului respectiv că trebuie să se liniștească și șefa de cabină împreună cu un alt membru de echipaj l-au evaluat pentru determinarea gradului de risc asupra zborului precum și a modului de acțiune și răspuns corespunzător situației.
După evaluare, șefa de cabină a înștiințat comandantul cursei și care a luat decizia de revenire pe aeroportul de unde decolase, Aeroportul Internațional Otopeni.
Acest lucru înseamnă ca situația pasagerului, raportată la securitatea și siguranța zborului, au impus decizia pilotului comandant de revenire ca fiind obligatorie.
Până la acest moment nu se știe dacă pasagerului respectiv i s-au aplicat și măsuri de restrângere a libertății de mișcare pentru prevenirea automutilării sau a unor agresiuni eventuale asupra altor pasageri sau membri ai echipajului.
După aterizarea de urgență a avionului, pasagerul a fost preluat de o echipă comună de la securitatea aeroportului și SMURD conform protocolului în astfel de cazuri.
Pasagerii trebuie în mod obligatoriu ca, în astfel de ocazii, să:
- anunțe însoțitorii de bord când au orice suspiciune legată de acest fel de comportament
- evite orice relaționare directă cu pasagerul turbulent
- își mențină centura de siguranță legată
- urmeze întocmai indicațiile însoțitorilor de bord” a scris pilotul Cezar Osiceanu, pentru DCNews.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News