Porturile, la nivelul de dinainte de pandemie. Veste bună pentru consumatori, după ce 40% din inflație a fost cauzată de șocurile de aprovizionare

Foto: Pexels/Costurile globale de transport revin la nivelurile anterioare pandemiei
Foto: Pexels/Costurile globale de transport revin la nivelurile anterioare pandemiei

La un an după pandemie, porturile din coasta Californiei sunt goale. Costurile unul container au scăzut dramatic.

Pe 9 ianuarie 2022, 109 de nave de containere s-au așezat în largul coastei Californiei, așteptând rândul lor să se descarce în porturile Los Angeles și Long Beach. Un an mai târziu, aproape niciunul. Relaxarea traficului portuar și deschiderea altor blocaje în lanțul de aprovizionare au condus la o prăbușire a ratelor de transport de marfă de la maximele înregistrate în timpul pandemiei. Costul transportului unui container de 40 de metri din China pe coasta de vest a Americii este acum de 1.400 de dolari, în scădere cu 93% față de vârful său de 20.600$ în septembrie 2021, potrivit Freightos, o piață de transport de marfă online.

Este aproximativ egală cu valoarea sa din februarie 2020, înainte de izbucnirea pandemiei. Costurile de-a lungul altor rute majore de transport maritim sunt, de asemenea, în retragere. Aceasta ar trebui să fie o ușurare pentru consumatori. Banca Rezervei Federale din New York estimează că 40% din inflație între 2019 și 2021 a fost cauzată de șocurile de aprovizionare, scrie The Economist.

Consumatorii cheltuie mai mult pe divertisment

Lanțurile de aprovizionare au revenit la normal, în parte datorită unei schimbări a cheltuielilor consumatorilor. Limitați la casele lor în timpul pandemiei, oamenii din lumea bogată s-au orientat către televizoare, mobilier și aparate. Dar, pe măsură ce cazurile de COVID au început să scadă, consumatorii au început să cheltuiască mai puțin pe bunuri și mai mult pe servicii, cum ar fi mese, călătorii și divertisment. Această schimbare a fost deosebit de pronunțată în America.

Cheltuielile pentru bunuri în America au scăzut cu 4,3%, în termeni reali, din martie 2021, în timp ce cheltuielile pentru servicii au crescut cu 8,6%. Acest lucru a încetinit activitatea portuară. Porturile Los Angeles și Long Beach au gestionat împreună 566.522 de containere de intrare încărcate în noiembrie 2022, în scădere cu 26% față de anul precedent.

După pandemie, firmele au început concedierile

Unele firme de logistică, care au ales să angajeze personal în timpul pandemiei, își reduc acum costurile. C. H. Robinson, un mare broker american de transport de marfă, a concediat 650 de angajați în noiembrie. Kuehne + Nagel și DSV A/S, doi mari transportatori de mărfuri, urmăresc, de asemenea, reducerea numărului de angajați.

Sectorul de depozitare și depozitare din America, care a adăugat peste o jumătate de milion de locuri de muncă de la începutul pandemiei, a redus personalul cu 65.900 de angajați începând din iunie. 

Acest lucru este bun pentru inflație. Dar un nou raport sugerează că o creștere recentă a infecțiilor cu covid-19 în China ar putea perturba din nou lanțurile de aprovizionare. Un indice global al presiunilor din lanțul de aprovizionare, conceput de economiștii de la Federal Reserve Bank din New York, sugerează că presiunea a scăzut în primele trei trimestre ale anului 2022. Scăderea indicelui a stagnat în ultimele trei luni ale anului. Economiștii de la Fed atribuie acest lucru ridicării de către China a restricțiilor „zero-covid”, ceea ce a dus la o creștere a infecțiilor și la „înrăutățirea condițiilor de aprovizionare”, mai scrie The Economist. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Economist (@theeconomist)

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel