O gaură neagră supermasivă se îndreaptă spre Pământ

O gaură neagră uriașă se îndreaptă spre Pământ / Foto: Pixabay, de Alexander Antropov

Astronomii au descoperit o gaură neagră uriașă care se îndreaptă spre Pământ.

Oamenii de știință au reclasificat o galaxie, ce are o lățime de patru milioane de ani lumină, ca fiind o gaură neagră supermasivă. Aceasta ar putea reprezenta un pericol pentru Pământ, scrie Daily Star.

Galaxia, care este cunoscută sub numele de PBC J2333.9-2343, este acum înțeleasă a fi de 40 de ori mai mare decât Calea Lactee și la aproximativ 657 de milioane de ani lumină distanță de Pământ.. Nu se știe încă cum direcția găurii negre ar putea afecta galaxia noastră.

"Am început să studiem această galaxie deoarece prezenta proprietăți deosebite", a explicat dr. Lorena Hernandez-Garcia, de la Royal Astronomical Society.

"Ipoteza noastră a fost că jetul relativist al găurii sale negre supermasive și-a schimbat direcția și, pentru a confirma această idee a trebuit să efectuăm o mulțime de observații. Faptul că vedem acum că nucleul nu mai hrănește lobii înseamnă că aceștia sunt foarte bătrâni. Sunt relicve ale activității anterioare, în timp ce structurile situate mai aproape de nucleu reprezintă jeturi mai tinere și active", a mai spus acesta.

Se îndreaptă spre Pământ, după ce s-a rotit la 90 de grade

Potrivit cercetătorilor spațiali, galaxia a fost inițial clasificată ca fiind o radiogalaxie, dar, dintr-un motiv oarecare, s-a rotit la 90 de grade și acum își îndreaptă centrul spre Pământ. Cercetătorii Royal Astronomical Society rămân nesiguri cu privire la circumstanțele care ar fi putut cauza schimbarea direcției, dar unii experți cred că PBC J2333.9-2343 s-ar fi putut ciocni cu o altă galaxie.

Se pare că gaura neagră nu este singura amenințare la adresa Pământului. Noi date arată, de asemenea, că doi asteroizi apropiați de Pământ au fost descoperiți în sistemul solar interior și s-ar putea îndrepta către planeta noastră.

"Sondajul nostru crepuscular cercetează zona aflată în interiorul orbitelor Pământului și ale lui Venus în căutarea asteroizilor. Până în prezent am găsit doi asteroizi mari în apropierea Pământului, care au un diametru de aproximativ un kilometru, o dimensiune care duce la denumirea de "distrugători de planete", a declarat astronomul Scott Sheppard, autorul lucrării.