"O adevărată bestie" cosmică a fost surprinsă de Telescopul James Webb. Imaginile sunt înfricoșătoare

foto: TeahCartel X

O imagine de-a dreptul înspăimântătoare a fost detectată de telescopul James Webb.

Astronomii de la Universitatea din Texas (UT) din Austin au descoperit o siluetă roșie înfricoșătoare în datele telescopului, stabilind că galaxia AzTECC71 s-a format la aproximativ 900 de milioane de ani după Big Bang, conform Daily Mail.

O reprezentare artistică a AzTECC71 ilustrează obiectul spectral cu doi ochi și o gură mare deschisă, asemenea unui strigăt în abis.

Toate reprezentările vizuale ale datelor JWST sunt grafică interpretativă și nu fotografii autentice ale obiectelor cosmice.

Această descoperire ar putea revoluționa percepția cercetătorilor asupra universului primordial, contrazicând ideea anterioară conform căreia regiunile cu aglomerare masivă de stele erau rare. Galaxia recent descoperită sugerează că aceste pepiniere stelare de mari dimensiuni ar putea fi întâlnite de trei până la zece ori mai des decât se credea anterior.

Jed McKinney, cercetător la Universitatea din Texas de la Austin, a declarat: „Acest lucru este o adevărată bestie. Naște sute de stele noi în fiecare an.” „Și faptul că chiar și ceva atât de extrem este abia vizibil în cele mai sensibile imagini ale noului nostru telescop este foarte incitant pentru mine. Ne indică faptul că există o întreagă populație de galaxii care ne-au fost ascunse până acum”, spune expertul.