Săptămânalul american Newsweek renunţă la versiunea print, susține portalul thedailybeast.com. Newsweek, care apare de 80 de ani în SUA, va adopta un format exclusiv digital, din 2013, potrivit unui anunţ făcut joi dimineaţă de Tina Brown, redactorul-şef. Ultima ediţie pe hârtie a săptămânalului va apărea pe 31 decembrie 2012.
[caption id="attachment_242758" align="alignleft" width="403"] Sursa foto: telegraph.co.uk[/caption]Toate ediţiile internaţionale ale publicaţiei vor fi reunite într-una singură - Newsweek Global, iar accesul se va face contra cost. Site-ul The Daily Beast a fost lansat în urmă cu patru ani. După doi ani, business-ul The Daily Beast a fost unit cu legendara revistă Newsweek - pe care The Washington Post Company a vândut-o, în 2010, miliardarului american Sidney Harman.
Potrivit acestora, The Daily Beast are în prezent peste 15 milioane de vizitatori unici pe lună, cu 70% mai mult faţă de anul trecut, traficul mare fiind generat în fiecare săptămână de conţinutul original preluat din săptămânalul Newsweek.
O posibilă explicație pentru ”moartea” printului este creșterea explozivă a vânzărilor de tablete PC. Până la sfârşitul acestui an, în SUA vor fi peste 70 de milioane de utilizatori de tablete, faţă de 13 milioane, în urmă cu doi ani. Totodată, în prezent, 39% dintre americani spun că îşi iau informaţiile dintr-o sursă online, potrivit unui studiu făcut public luna trecută de Pew Research Center.
Fondat în 1933 şi preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul Newsweek a fost revândut în 2010, lui Sidney Harman, un miliardar american din California, pentru un dolar. În iulie 2012, grupul de internet american IAC, controlat de familia Harman, a anunţat preluarea controlului asupra companiei The Newsweek Daily Beast, formată în 2010, în asociere cu miliardarul Sidney Harman, care tocmai cumpărase de la grupul Washington Post săptămânalul Newsweek, ce înregistra pierderi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu