Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Motivul pentru care am scris Poveștile Diandrei...

Trăim într-o lume din ce în ce mai agitată, unde stresul și acțiunea celui de lângă noi pot să facă totul mai ușor ori mai dificil. Creștem copii pentru în această lume pentru lumea „de mâine” care nici măcar nu știm cum o să arate, subliniază profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București.

Unele cercetări din literatura de specialitate spun că peste 60% din meseriile pe care o să le practice copiii noștri nici nu au fost inventate!

În aceste condiții ce ne rămâne de făcut? Care este singura opțiune care poate să reziste la orice schimbări, care este drumul pe care putem să îl alegem fără teama de greșeală? Care este „osatura” pe care viitorul poate să pună „carne”, care sunt stâlpii pe care orice clădire o să reziste?

Chiar dacă răspunsul poate pară „învechit”, el este același care a fost prezent alături de noi în toată istoria noastră: o structură valorică validă, valori în care copilul să creadă, să le internalizeze, să le pună în fața lui ca pe un scut atunci când momente dificile vor trebui traversate.

Dar o astfel de structură valorică nu se construiește „peste noapte”. Este nevoie de un drum lung, pas cu pas, în care copilul trebuie să descopere ce este bine pentru el și pentru societate. În caz contrar consecințele negative nu vor întârzia să apară. Cheia reușitei stă doar în educație.

O să îmi bazez perspectiva pe următorul exemplu: în secolul trecut UNESCO aducea în atenție ceea ce s-a numit „problematica lumii contemporane”. Această problematică, aceste provocări cereau o schimbare de substanță a viziunii asupra modului în care se pregătea viitorul lumii în care trăim. Iar „rezolvarea” presupunea un demers de lungă durată: o investiție prin educație în valorile pe care copiii de ieri/adulții de astăzi trebuiau să le aibă. Așa au apărut „noile educații” dintre care „vedeta” este educația relativă la mediu (sau educația ecologică). Nu am făcut suficient în trecut ca să creștem o generație care să iubească natura și să învețe să o protejeze; iar rezultatele se văd în jurul nostru și tind să fie unele dramatice!

Vezi continuarea pe performante.ro

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Cele mai noi știri

Cele mai citite știri







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy