€ 4.8278
|
$ 4.4355
|
Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

EXCLUSIV  Morţii de pe şoselele din România, ca la RĂZBOI. Titi Aur: Cum a reușit un președinte să reducă cu 40% numărul de victime ale accidentelor

Mihai Ciobanu / 22 feb 2020 / 14:31
accident mașină
accident mașină

Titi Aur atrage atenţia asupra faptul că, deşi România este pe primul loc în UE în ceea ce priveşte accidentele rutiere mortale, autorităţile nu fac nimic pentru a implementa un program naţional în acest sens. 

"Baza este greşită la noi. Nimeni nu gestionează circulaţia de toate felurile după un plan bine stabilit. Noi nu avem nici măcar o lege a circulaţiei. Legea circulaţiei stă în Parlament, dacă nu mă înşel, de prin '98. Noi mergem pe o Ordonanţă de Guvern, 125 din 2002, care este în permanenţă îmbunătăţită - câteodată se crede că se îmbunătăţeşte dar de fapt e pe dos - cu tot felul de propuneri spontane făcute de deputaţi, senatori sau chiar de Guvern, ori de Poliţia Rutieră. 

Iar parlamentarii care fac propuneri le fac sub impulsul unei întâmplări pe care au avut-o: că le-a luat poliţia permisul pentru că mergeau cu viteză, alţii care consideră că au scăpat din alte situaţii şi vin cu soluţii constructive, care limitează anumite excese din trafic. Unele propuneri sunt bune, altele sunt rele, însă ce este sigur e că acum nu avem un proiect de ţară în acest domeniu", a declarat, pentru DC News, Titi Aur.

Ce a făcut Franţa

 

"Vă dau un exemplu: în 2004, preşedintele Franţei, Jacques Chirac, când a văzut că Franţa o ia razna cu accidentele, a declarat strategie naţională reducerea numărului de accidente. Şi a  reuşit să reducă cu 40% numărul de victime ale accidentelor în Franţa, din 2004 până în 2009. Dar asta ce a însemnat: a spus preşedintele că trebuie făcut ceva, s-a mers pe nişte proiecte naţionale clare, care au însemnat şi educaţie, infrastructură, maşini. 

Până când în România nu va fi o strategie naţională, o direcţie clară, că trebuie să se facă ceva structurat, pe nişte direcţii clare şi cu efect pe termen scurt, mediu şi lung, nu va fi bine", a explicat Titi Aur. 

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25