'Suntem conştienţi de influenţa exercitată de imaginile produse de casele noastre, în special asupra tinerei generaţii', a explicat CEO-ul grupului Kering, Francois-Henri Pinault, într-un comunicat. 'Considerăm că avem responsabilitatea de a propune practici mai bune în sectorul bunurilor de lux şi sperăm să creăm un mediu care îi va incita şi pe alţii să ne urmeze exemplul', a adăugat magnatul francez. Această politică nouă se va aplica începând cu prezentările de modă organizate în Franţa pentru sezonul toamnă-iarnă 2020/2021. 'Nivelul de maturitate fiziologică şi psihologică al manechinelor în vârstă de peste 18 ani ni se pare, într-adevăr, mai potrivit cu ritmul şi cu exigenţele asociate acestei profesii', a precizat Marie-Claire Daveu, coordonatoarea departamentului de dezvoltare durabilă şi chestiuni instituţionale internaţionale din cadrul grupului Kering.
În septembrie 2017, grupul Kering şi marele său concurent, LVMH, care deţin nume mari din industria modei, precum Gucci, Saint Laurent, Vuitton şi Dior, au adoptat o cartă comună a bunelor practici, pentru a interzice folosirea unor manechine prea slabe şi cu vârste mai mici de 16 ani pentru reprezentarea unor adulţi în timpul defilărilor de modă şi sesiunilor fotografice. În luna februarie a aceluiaşi an, directorul de casting James Scully a stârnit polemici la Săptămâna Modei de la Paris, denunţând condiţiile în care ar fi avut loc un casting pentru Balenciaga organizat de doi dintre concurenţii lui, acuzându-i pe aceştia de 'tratament sadic şi plin de cruzime' faţă de manechine tinere, care ar fi fost obligate să aştepte pe o scară timp de mai multe ore.
Moartea în China a unui manechin rus în vârstă de 14 ani, din cauza epuizării, la sfârşitul anului 2017, a întreţinut dezbaterile despre condiţiile de muncă şi despre asigurările medicale practicate în industria modei. Grupul Kering, fost PPR, înfiinţat în 1963 de miliardarul francez Francois-Henri Pinault, este prezent pe piaţă în domenii precum modă, marochinărie, bijuterii şi ceasuri de lux. În 2018, acest gigant francez cu 35.000 de colaboratori în lumea întreagă, a avut o cifră de afaceri de 13,7 miliarde de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News