Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Metroul din Cluj-Napoca. Cât îi va costa pe clujeni administrarea magistralei

Studiul de prefezabilitate pentru metroul clujean a fost aprobat. Iată cât ii va costa pe clujeni funcționarea acestuia.

Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca a aprobat studiul de prefezabilitate pentru metroul clujean. Proiectul de Hotărâre nr. 56/27.10.2020 privind aprobarea studiului de prefezabilitate a trecut, marți, 27 octombrie, în ședința ordinară a Consiliului Local Cluj-Napoca, în unanimitate de voturi, cu 25 de opțiuni „pentru” din partea consilierilor locali, respectiv cu avize favorabile din partea tuturor comisiilor de specialitate din cadrul Primăriei.

 

Cât va costa metroul clujean?

 

În debutul ședinței, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat că cele 14 stații, la un cost de circa 986 de milioane de euro și cu un orizont de timp de aproximativ 11 ani, sunt „ideile de bază” ale studiului de prefezabilitate, urmând ca studiul de fezabilitate să detalieze ulterior traseele, soluțiile, costurile fundamentale.

„Pe bună dreptate se pune întrebarea: cum va funcționa metroul? Studiul de prefezabilitate propune mai multe alternative, prin Metrorexul național, printr-un operator internațional, printr-un operator nou creat la nivel local, prin Compania de Transport Public sau o alternativă guvern național – guvern local. Toate variantele sunt analizate, important este că sunt soluții”, a precizat Emil Boc.

 

21 mil. €, mentenanța anuală a metroului din Cluj

 

Potrivit edilului, costurile anuale de funcționare a metroului se ridică la circa 21 de milioane de euro, costuri acoperite din încasări și din subvenții locale, respectiv naționale. El a declarat că, momentan, Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca primește subvenții anuale în jur de 14,7 milioane de euro pentru toate facilitățile de transport public.

Partea plină a paharului, spune Emil Boc, este că atât Centura Metropolitană, cât și magistrala de metrou și trenul metropolitan sunt prinse în Planul Național de Investiții și Relansare Economică, așadar „există resurse financiare” pentru realizarea marilor proiecte de infrastructură ale Clujului.

 

Guvernul urmează să ia act de studiul de prefezabilitate

 

Consilierul local USR-PLUS Adriana Cristian a precizat că „este foarte important” ca aleșii locali să aibă acces la toată documentația din timp, atrăgând de asemenea atenția asupra necesității comunicării „foarte clare” despre calendarul de dezbateri publice pe acest subiect, care să includă toți cetățenii din Zona Metropolitană a Clujului.

„Mi-am notat nevoia de a avea acces la toate documentele care interferează într-o formă sau alta cu vreun proiect, vă asigur că acest lucru va fi asigurat din timp. Ne dorim cu toții să avem acces și transparență totală pentru a lua cele mai bune decizii. Ne aflăm în faza studiului de prefezabilitate, care creionează potențiale soluții. (...) Deocamdată sunt doar Floreștiul și Clujul, urmează ca acest studiu de prefezabilitate să fie aprobat și la nivel guvernamental ca să fie asigurată ulterior finanțarea”, a răspuns primarul Emil Boc, potrivit MonitoruldeCluj.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
YesMy