O investitie de 1,3 miliarde de euro, construcția metroului care va lega Bucureștiul de aeroportul internațional Henri Coandă stârnește controverse la cel mai înalt nivel.
Comisia Europeană a cerut Metrorex explicații: de ce noua magistrală costă atât de mult și ocolește tocmai centrul orașului. Compania a anunțat că va clarifica problema în două luni. Cert este că pe trasee încep să apară proiecte imobiliare de sute de milioane de euro.
Metrorex începe exproprierile pentru construcția magistralei M6, chiar dacă proiectul este criticat de Comisia Europeană, unul dintre potențialii finanțatori. Oficialii de la Bruxelles cer lămuriri: de ce a fost ales un traseu șerpuit, lung de 14 kilometri, cu 12 stații, care va duce călătorii spre 1 Mai și mai departe către Gara de Nord. De ce nu o varianta mai scurtă spre Piața Victoriei, adică în centrul orașului.
"S-a avut în vedere legătura directă între principala gară a orașului și principalul aeroport. Mai mult decât atât, șerpuiește, trece pe lângă Pajura, un cartier important, și pe lângă pavilionul expozițional Romexpo, unde sunt foarte multe târguri și mulți străini au legătură facilă cu aeroportul", spune Octavian Udriște, fost director Metrorex.
[citeste si]
Costul și distanța față de centru
În cazul metroului spre Otopeni una dintre probleme este costul şi distanţa faţă de centru. Aceeaşi investiţie poate fi realizată pe actuala magistrală de metrou care duce spre Pipera. În acest caz ar fi nevoie numai de câteva staţii în plus faţă de infrastructura actuală și nu de un proiect foarte mare" - spune Bogdan Alecu, jurnalist specializat în transporturi, citat de TVR.
Construcția unei linii de metrou care să lege Piața Victoriei de aeroport a mai fost propusă în anii '90, dar traseul a fost reconfigurat. Noua rută ține cont și de potențialul de dezvoltare de la suprafață.
Zona Expoziției, din nordul Capitalei, este tot mai căutată de constructori. Atrași de terenurile libere, dar și de construcția unui metrou care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni, dezvoltatorii imobiliari pregătesc investiții de peste 300 de milioane de euro. Aici vor construi clădiri de birouri, dar și ansambluri rezidențiale cu peste 1.000 de apartamente.
Pentru construcția magistralei, Metrorex mizează pe 330 de milioane de euro puse la dispoziție de guvernul Japoniei. Diferența de aproape un miliard de euro ar urma să fie acoperită de la bugetul de stat și din finanțare europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu