La Mama, 20 de ani de povești la colțul mesei

La Mama, 20 de ani de povești la colțul mesei
La Mama, 20 de ani de povești la colțul mesei

Lanțul de restaurante din București 'La Mama' a ajuns la 20 de ani de activitate continuă, prilej pentru Cătălin Mahu, proprietarul businessului, să rememoreze în fața jurnaliștilor momente remarcabile din acești ani, dar și să lanseze o carte.

Cel mai longeviv lanț de restaurante din București, La Mama, a împlinit pe 27 februarie 20 de ani de activitate într-o industrie aflată într-o criză fără precedent în ultimii 10 ani. Afacerea de succes a proprietarului Cătălin Mahu a început în februarie 1999, când a fost deschisă prima locație, ajungând astăzi la șase restaurante al căror prag l-au trecut aproape 15 milioane de clienți. Rețeta succesului a pornit de la dorința antreprenorului de a mânca bine și pe săturate, ca la mama acasă, într-o atmosferă primitoare.

De-a lungul celor 20 de ani de activitate, una dintre principalele provocări a fost lipsa forței de muncă. De altfel, potrivit patronatelor din industrie, deficitul forței de muncă din Horeca se ridică astăzi la minimum 100.000 de angajați. ,,În ultimii 10 ani, în care noi am operat două restaurante pe litoral, am reușit să angajăm într-un sezon întreg maximum 10 oameni. De aceea, la fiecare început de vară am plecat din București cu o echipă formată din cei 100 de oameni de care era nevoie ca să acoperim buna desfășurare a întregii activități. Nereușind să angajăm în ritmul în care ne era nouă necesar, am realizat că o soluție mai bună ar fi să renunțăm la cele două restaurante care cumulau o cifră de afaceri de 700.000 de euro. Știam că fără o echipă constantă vom avea variații ale produselor și serviciilor, iar clientul ne va sancționa”, a mai declarat Cătălin Mahu, miercuri, într-o conferință de presă.

Lecții și planuri de business după 20 de ani

După 20 de ani de activitate, Cătălin Mahu apreciază că resursa umană rămâne una dintre cele mai importante provocări din domeniu, urmată de construirea cu onestitate, muncă și profesionalism a unui brand durabil în timp, cu valori solide și de neconfundat.

,,Cred că ceea ce am învățat în cei 20 de ani de activitate în această piață este că fără oameni de bună calitate, loiali și care să vrea să construiască împreună cu tine, nu poți să reușești. Este o piață dură, în care să crezi că tu poți să le faci singur pe toate și că numai tu știi ce e bine este greșit. Au fost 20 de ani de provocări, cu suișuri și coborâșuri. Dintre aceștia, 2008 a fost anul cu cele mai mari încasări și a fost o dezvoltare nebună în care nu era atât de important doar să faci profit, ci să reinvestești prin deschiderea unor noi locații. Din nefericire, criza care a venit începând cu 2009 a doborât tot felul de așteptări de genul ăsta, ușor-ușor a trebuit să închidem patru unități și asta a făcut ca cifra noastră de afaceri să se ducă chiar sub jumătatea anului 2008,” a declarat proprietarul.

Mahu lansează și prima carte antreprenorială din Horeca

Cu aceeași ocazie, Cătălin Mahu lansează, în calitate de autor, cartea Povestea de la colțul mesei, volum ce reprezintă o colecție de memorii antreprenoriale semnate de fondatorul primei rețele de restaurante cu capital românesc. Lanțul La Mama, ce operează în prezent 6 restaurante, a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de peste 4,4 milioane de euro și numără 230 de angajați, din care 74 au o vechime de la 5 până la 20 de ani în cadrul companiei.

Bilanțul aniversar al lanțului de restaurante arată că 3.277.800 de porții de ciorbe au fost consumate de aproape 15.000.000 de clienți. Topul este urmat la mare distanță de 2.207.800 de porții de mâncare gătită și 460.000 de papanași cu brânză, smântână și dulceață. 


Te-ar putea interesa

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26