Invitation Romania consideră că incoming-ul poate salva turismul românesc.
Gheorghe Fodoreanu susține că potențialul turistic al României permite să primim 20 de milioane de turiști străini pe an și să avem încasări de 10-12 miliarde de euro
Potrivit lui Gheorghe Fodoreanu, președintele Invitation Romania, unul dintre principalii touroperatori români specializați pe incoming (exportul de servicii turistice), potențialul turistic al României – care există și nu este pus în valoare - ne poate permite să primim anual de 10 ori mai mulți turiști străini, mai precis 20 de milioane, în loc de circa 2,5 milioane, atât câți sunt înregistrați, anual, în prezent. Ca atare, România poate câștiga din turism 10-12 miliarde de euro anual, iar aportul la PIB poate fi de minim 10% și nu de 2%, cât este înregistrat acum.
"Potențialul turistic al României ne permite să primim 20 de milioane de turiști străini pe an. Avem infrastructura de cazare necesară pentru a primi mai mulți turiști, avem tematicile UNESCO, atracții naturale, un relief variat, obiceiuri și tradiții autentice. Felicit inițiativa Guvernului de a reduce TVA pentru servicii hoteliere la 5%, însă consider că este nedrept ca TVA pentru agențiile de turism, care sunt argintul viu al turismului, să rămână 19%, cel puțin pentru agențiile specializate pentru incoming și turism intern. Pentru că aceste agenții aduc turiștii și îî trimit la hoteluri, generând astfel un profit sănătos dintr-o activitate de export. Iar turismul poate crește nelimitat, fără intervenția statului", subliniază Gheorghe Fodoreanu, președintele Invitation Romania.
Touroperatorii români specializați pe incoming au înregistrat creșteri
Potrivit liderului Invitation Romania, în acest an, touroperatorii români specializați pe incoming au înregistrat creșteri cuprinse între 20 și 50%, Invitation având o creștere de circa 30% a încasărilor din exportul de servicii.
"În momentul actual, dacă România vrea bani, este momentul să adaptăm legislația română care asigură finanțările la târgurile și evenimentele internaționale de turism la cea europeană. De exemplu, este revoltător faptul că România nu a plătit încă standul pentru cel mai important târg de turism al toamnei – World Travel Market de la Londra – în timp ce Bulgaria a achitat, de exemplu, standul încă de acum două luni și beneficiază de o campanie de promovare agresivă. Ar trebui să schimbăm legislația pentru a fi favorabilă turismului și să respectăm cerințele organizatorilor, care doresc de multe ori banii în avans sau măcar o plată parțială. Dacă domnul Liviu Dragnea solicită o comunicare mult mai bună din partea ministerelor, reprezentanții incomingului românesc îi solicită, la rândul lor, să primească mesajele din partea Ministerului Turismului și să încerce rezolvarea tuturor problemelor. Ministerul de resort a început să comunice destul de bine, dar este nevoie și de un receptor care să-i asculte doleanțele și propunerile. Doar așa se poate dezvolta economia românească", este de părere Gheorghe Fodoreanu.
Președintele Invitation Romania avertizează că la ora actuală nu avem programul târgurilor internaționale de turism la care Ministerul Turismului va participa în 2019. Pe de altă parte, nu se știe sub ce formă vor fi redeschise birourile de promovare turistică ale României în străinătate. Toate acestea, în contextul în care vânzarea produsului turistic România pentru sezonul 2019, pe piețele externe, a început deja și va fi finalizată în martie, anul viitor.
Despre Invitation Romania
Înfiinţată în 2006, Invitation Romania este una dintre principalele agenţii de turism din România specializată pe incoming, deci pe aducerea de turişti străini. Touroperatorul Invitation aduce turişti din toată lumea, în special din Asia, Germania, Franţa, Belgia, An¬glia, Spania. Printre produsele promovate se numără circuite în Maramureş, Bucovina, Delta Dunării, Transilvania.
Fondatorul Invitation Romania, Gheorghe Fodoreanu, s-a dedicat, de peste 40 de ani, aducerii turiştilor străini în România. A fost ghid şi responsabil pentru piaţa franceză al ONT Carpaţi, singura firmă, de stat, care se ocupa cu aducerea turiştilor străini înainte de 1989, pe vremea comunismului. În 1990, a fondat, alături de parteneri, unul dintre primii touroperatori privaţi din România specializaţi pe incoming, Simpa Turism – Nouvelles Frontieres. Apoi a înfiinţat, alături de alţi acţionari, firmele Simpa Sport, Visit Romania, iar în 2006 a fondat Invitation Romania, touroperator unde este acţionar 100%. În 2004 a înfiinţat Comisia de Incoming a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), organizaţie al cărei preşedinte a fost între 2006 şi 2007. În 28 de ani, de când lucrează în mediul privat, Gheorghe Fodoreanu se poate mândri că a generat României circa 100 de milioane de euro prin incoming.
De-a lungul timpului, Invitation Romania a obţinut mai multe premii şi distincţii, printre care se numără: de două ori premiul internaţional al clientelei Thomas Cook, locul 1 pentru incoming şi locul 1 pentru originalitatea programului colector la Gala Top Hotels 2017 respectiv 2018, premii acordate de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Autoritatea Naţională pentru Turism etc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News