Formarea unui exoplanete uriaşe îi uimeşte pe cercetători. Răstoarnă teoriile existente

Fotografie creată de Enric Cruz López, de la Pexels

O exoplanetă uriaşă se formează într-un mod care i-a uimit pe cercetători.

Numită AB Aurigae b, exoplaneta se formează la mare distanţă faţă de steaua ei şi, în loc să se formeze din acumularea graduală a prafului şi rocilor spaţiale, aceasta se formează prin coliziunea gravitaţională a unor nori de gaz.

Se pare, astfel, că sunt mai multe moduri în care se pot forma planete, dar şi că sistemele planetare din Calea Lactee sunt extrem de diverse.

"Natura este inteligentă. Planetele se pot forma în multe feluri diferite" , adeclarat Thayne Curri, de la Observatorul Astronomic Naţional al Japoniei, conform Science Alert

"Această nouă descoperire ne arată că gigantele gazoase se pot forma şi altfel. În final, gravitatea este tot ceea ce contează", a declarat şi astrofizicianul Alan Boss, de la Institutul de Ştiinţă din Carnegie.

Semnal în spaţiu. Avertismentul lui Stephen Hawking, IGNORAT

"Beacon în Space" sau "semnal în spaţiu" este ultimul proiect care încearcă să transmită locaţia planetei noastre, dar şi informaţii despre pământeni în spaţiul cosmic, în încercarea de a lua legătura cu civilizaţii extraterestre.

Cu toate astea, avertismentul lui Stephen Hawking, din 2015, este ignorat. Acesta spunea că "dacă ne uităm la istorie, contactul dintre oameni şi organisme mai puţin inteligente a fost mereu dezastruos din punctul de vedere al părţii adverse. La fel s-a întâmplat şi când o civilizaţie cu arme avansate a întâlnit una cu arme primitive. Extratereştrii ar putea să nu ne vadă decât ca pe nişte bacterii, fără valoare".

Teoria lui, contrazisă

Jamilah Hah, unul dintre cercetătorii implicaţi în proiectul care va trimite un semnal în spaţiu, îl contrazice pe defunctul savant.

"Ce a spus Hawking este inspiraţional, dar concluzia mea este că orice specie care poate înţelege şi interpreta mesajul nostru este cel puţin la fel de inteligentă ca noi. Astfel, dacă noi vrem să îi contactăm şi o facem cu un mesaj de pace, se poate spune că beneficiile unui contact depăşeşte orice risc", a spus ea, citată de Unilad.co.uk.

Ce va conţine mesajul

Mesajul propus în proiect este scris în cod binar, în încercarea de a folosi matematica pe post de limbaj universal. Mesajul include informaţii despre compoziţia biochimică a vieţii de pe Pământ, locaţia sistemului solar în Calea Lactee, dar şi imagini digitale cu suprafaţa planetei noastre.