Florin Rusu, scrisoare deschisă după răsturnarea navei. Cum s-a desfășurat, pas cu pas, tragedia

Florin Ieronim Rusu, pilotul navei răsturnate în Portul Midia, a postat o scrisoare deschisă pe rețelele de socializare.

Florin Ieronim Rusu, pilotul navei Queen Hind, care s-a răsturnat duminică în Portul Midia, a postat pe Facebook o scrisoare deschisă în care prezintă cum s-a desfășurat, pas cu pas, tragedia de duminică. El spune că a încercat să evite răsturnarea navei în mijlocul canalului și blocarea portului.

Pilotul Florin Rusu a povestit, pe Facebook, mai multe detalii importante din momentul în care nava a plecat de la cheu și până s-a răsturnat. Acesta susține că, la început, nava a fost pusă pe uscat.

„Folosind mașina navei foarte încet înainte am constatat că nava nu se mișcă, refuzând să părăsească cheul. În acel moment am înțeles că nava este pusă pe uscat, fiind acostată la cheu și îl informez pe Comandant despre aceasta. Prima întrebare a acestuia a fost" Spunându-i că în acea zonă a portului nu avem decât fund nisipos și mâl, acesta îmi sugerează să folosim mașina jumătate înainte și nava va ieși de pe uscat; lucru care s-a dovedit adevărat", își începe pilotul descrierea evenimentelor din data de 24 noiembrie.

Nava a fost destabilizată de la plecare

 

În continuare, Florin Rusu arată cum nava a fost destabilizată încă de la plecarea din cheu.

„Odată ce nava a părăsit cheul, remorcherele au început să lucreze conform ordinelor primite, iar mașina navei a fost redusă la foarte încet înainte. Parcurgând aprox. 500 m până la ieșirea din zona Șantierului Naval, am remarcat că nava guvernează cu greutate, iar stabilitatea navei este precară, aceasta înclinându-se la stănga sau la dreapta foarte mult. În acel moment, am înțeles gravitatea situației, am căutat să mențin nava la extremitatea maximă din stânga șenalului navigabil. Trebuia să evit blocarea portului în eventualitatea că nava se va răsturna în mijlocul canalului navigabil. Nava începuse să se incline spre dreapta exagerat de mult. Eram convins că există riscul de răsturnare a navei, cu siguranță înainte de a ieși din port, drept pentru care am stopat nava și am solicitat asistență tuturor remorcherelor din port", adaugă Florin Rusu.

Au răspuns prompt alte trei remorchere

 

Acesta povestește că alte trei remorchere au răspuns prompt apelului și au încercat să restabilească poziția normală a navei, însă fără niciun succes.

„Au răspuns prompt remorcherele București, Alexandru 2 și Pescăruș 3. Când remorcherele au sosit lângă navă, deși au încercat să împingă nava din tribord, bordul în care era înclinată nava, aceasta continua să se încline, răsturnarea fiind iminentă. Trebuie să menționez că toate cele 5 (cinci) remorchere au executat comenzile primite prompt și cu profesionalism. Nava fiind foarte tare înclinată, deși am luat în calcul reîntoarcerea navei la cheu, mașina navei nu a mai răspuns la comenzi, fiind probabil inundată cu apă. La acel moment, Comandantul navei, înțelegând că nava este pierdută, a ordonat Abandonarea navei și salvarea echipajului", se mai arată în postarea de pe Facebook.

Intervenție în timp record

 

Pilotul consideră că marinarii români au intervenit într-un timp record pentru salvarea celor 22 de membri ai echipajului.

Nava cu pavilion Palau s-a răsturnat, duminică, în Portul Midia. La bordul ei se aflau peste 14.000 de oi și un echipaj format din 22 de marinari. După patru zile de intervenții, salvatorii au reușit să aducă, până miercuri, la mal doar 207 oi.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24