Există apă şi carbon pe asteroidul Bennu. NASA a prezentat primele imagini

foto: nasa.gov

Semne de "viață" pe asteroidul Bennu!

Asteroidul Bennu conține apă și carbon, confirmând așteptările oamenilor de știință, a anunțat NASA miercuri. De asemenea, NASA a dezvăluit primele imagini cu praful și bucățile înnegrite care alcătuiesc cel mai mare eșantion prelevat vreodată de pe un asteroid și adus pe Terra. "Moleculele de apă și carbon reprezintă exact tipul de materie pe care speram să o găsim", a declarat administratorul NASA, Bill Nelson, în cadrul unui eveniment organizat la Houston. „Acestea sunt elemente cruciale în formarea propriei noastre planete şi ne vor ajuta să determinăm originea elementelor care ar fi putut duce la apariţia vieţii”, a adăugat el, potrivit NASA.

Misiunea Osiris-Rex a prelevat acest eșantion în 2020 de pe asteroidul Bennu. Capsula care conținea acest prețios încărcătură a revenit cu succes pe Terra în urmă cu aproximativ două săptămâni, aterizând într-un deșert din Statele Unite.

De atunci, un proces meticulos a fost în desfășurare pentru deschiderea capsulei într-o cameră ermetică la Centrul Spațial Johnson din Houston. Cu toate acestea, operațiunea a adus câteva surprize pentru oamenii de știință. Datorită abundenței materialului găsit chiar în exteriorul compartimentului de colectare, acesta nu a fost încă deschis, a declarat Eileen Stansbery, cercetătoare coordonatoare la Centrul Spațial Johnson.

Înainte de aterizarea capsulei, NASA estima că au reușit să colecteze aproximativ 250 de grame de material de pe asteroidul Bennu. Această cantitate depășește ceea ce au obținut cele două misiuni japoneze anterioare trimise să studieze alți asteroizi. Eşantionul a fost analizat folosind un microscop electronic pentru scanare, difracţia de raze X şi măsurători în infraroşu. Studierea asteroizilor le va permite oamenilor de ştiinţă să înţeleagă mai bine formarea Sistemului Solar şi felul în care Terra a devenit locuibilă.