N-ai să crezi ce găsesc profesorii în lucrările de control

Anca Murgoci / 21 apr 2014 / 14:33 Salveaza PDF Comentarii

Evaluare Națională 2014, Bacalaureat 2014 (Bac 2014), rezultate. Cei mai mulți elevi din România nu mai știu să vorbească corect limba maternă. Este o problemă gravă care se vede mai ales în rezultatele obținute de adolescenți fie la Evaluarea Națională, fie la examenul de Bacalaureat. Pentru a vedea de ce obțin elevii rezultate dezastruoase la aceste testări, am întrebat un profesor de limba și literatura română de la o școală din Buzău.

"În primul rând, elevii nu mai citesc. În lipsa lecturii, vocabularul și exprimarea elevilor suferă serios. Influența limbii engleze se simte și e destul de puternică. Totuși, vorbirea corectă și cunoașterea limbii române nu ar trebui să țină cont de influența limbii engleze sau a altei limbi străine. De aceea, încerc permanent să îi indemn pe copii să citească și sa le ofer alternative la fenomenul numit internet, care ni-i răpește efectiv din bănci și-i îndepărtează de dulcea limbă a lui Eminescu", a spus profesorul Cosmin Șontică pentru DC News.

Care sunt cele mai mari greșeli pe care le fac elevii

"Cele mai frecvente greșeli sunt de ortografie și de punctuație. Încurajați și de Internet, elevii sparg tiparele gramaticale și se exprima greoi, greșit, abrupt... Sunt abateri de la normă care ori nu este înțeleasă, ori nu este însușită suficient de bine de elevii care par preocupați de alte aspect decât limba romană", a continuat profesorul.

VEZI ȘI: Cum ne transformă rețelele de socializare. Factorii tăcuți care aduc efecte devastatoare asupra omului

De asemenea, acesta ne-a mai spus că rețelele de socializare - acolo unde elevii petrec multe ore din zi - au o influență covârșitoare în ceea ce privește limbajul. "Rețelele de socializare au creat un nou dialect: cel al elevilor. Ei au uitat de vocale, semnele de punctuație parcă nici n-au existat, iar cuvintele în engleză au inlocuit cu succes termenii românești. Abrevierile sunt la ordinea zilei. Uneori, mă minunez de prescurtările pe care le folosesc și le interpretez cu totul alfel... Am un elev care-mi scrie în teste "bn" în loc de "bine", "vb" în loc de "vorbea" și "cv" în loc de "ceva". Un altul scrie cuvinte de 14-15 litere care nu conțin nicio vocală. Felul în care vorbesc elevii poate fi un fel de cod al lor, aproape un nou stil funcțional. E clar că mediul "internaut" afectează serios exprimarea copiilor, dar încercăm permanent să îi apropiem de limba literară", a adăugat Cosmin Șontică.

Cum poate crește interesul copiilor pentru lectură

"E o întrebare care frământă profesorii, dar și părinții deopotrivă. Cred că mai întâi trebuie să cultivăm copiilor noștri plăcerea de a citi pentru ca apoi ei să fie cei care își doresc să deschidă o carte și să pătrundă în universul ei. Lectura cu forța nu se poate. Plăcerea lecturii se descopera treptat, fără grabă și fără coerciție. E drept că părinții au un rol deosebit de important aici, în sensul în care trebuie mai întâi să îndepărteze din mediul copilului tentația Internetului", a conchis Cosmin Șontică.

Rezultate simulare Evaluare Națională și Bacalaureat 2014

Rezultatele simulărilor de la Evaluarea Națională au adus o "promovabilitate" de 48,8%. Ministerul Educației Nationale a anunțat că 48,8% dintre elevii prezenți au obținut medii peste 5 la examenele din cadrul simulării naționale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba română și 30,4% la Matematică.

În cazul absolvenților de clasa a XII-a care au susținut simularea BAC-ului 2014, datele arată astfel: procentul notelor peste 5 este de 52,8% la Limba română, 67,78% la Limba maternă, 42,51% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) și 53,92% la proba la alegere a profilului.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25