EVALUARE NAȚIONALĂ REZULTATE 2015. Probleme în barem - exclusiv

Anca Murgoci / 25 iun 2015 / 15:46 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Adriana Ștefănescu, profesoară de Limba și Literatura Română la Școala Generală Nr. 5 din Galați, contactată de DC News, a făcut o scurtă comparație între subiectele care s-au dat în 2014 și în 2015 la Evaluarea Națională.

"Referitor la subiectul de anul trecut aș putea afirma că, din punctul meu de vedere, a presupus mai multă creativitate și imaginație - dacă vorbim despre compunerea de la primul subiect!

Compunerea de la al doilea subiect a făcut referire la un scriitor contemporan, ceea ce a fost bine pentru că elevii mai buni au reușit să pună în valoare acțiunile extrașcolare pe care le facem sau ar trebui să le facem noi, cadrele didactice!", a spus Adriana Ștefăneascu, profesoara de Limba și Literatura Română ce predă la Școala Generală Nr. 5 din Galați.

VEZI ȘI: Evaluare Națională 2015. Opinia Marianei Badea privind subiectele la Limba Română 

 

Probleme în barem

De asemenea, ne-a vorbit și despre problemele care există în bareme.

"În general, mai există și problema baremului care este deosebit de... generos, oferind, după cum observați și dumneavoastră, punctaje...''colosale'' pentru o utilizare a cratimei! Nu avem punctaj intermediar, adică ''ori tot, ori nimic'' ceea ce, din nou nu este firesc!", ne-a mai spus Adriana Ștefănescu.

Subiecte la Limba română la Evaluarea Națională 2015

La primul subiect, elevii au primit un fragment din basmul "Lupul năzdrăvan şi Făt-Frumos" pe baza căruia trebuia să rezolve cinci cerinţe. De asemenea, pe baza aceluiaşi text, elevii de clasa a VIII-a aveau de redactat o compunere de 150-250 de cuvinte în care să argumenteze apartenenţa la specia basm a fragmentului dat spre analiză.

La subiectul al doilea, elevii au primit un text non-literar la prima vedere – articolul E ziua iei româneşti: piesa vestimentară care nu se demodează niciodată". Elevii au avut de identificat o propoziţie principală şi una secundară şi de alcătuit o frază care să conţină o completivă indirectă introdusă prin pronumele relativ "care".

A doua compunere au avut ca temă prezentarea unei întâmplări petrecute într-o zi de sărbătoare.

VEZI ȘI: EVALUARE NAȚIONALĂ matematică 2015. Revolta profesorilor pe Facebook

 

Subiecte la Limba română la Evaluarea Națională 2014

Subiectele de la examenul de Limbă și literatură română din cadrul Evaluării Naționale 2014 au fost structurate pe două mari cerințe, fiecare cu mai multe sub-puncte. La Subiectul I, absolvenții de clasă a VIII-a au avut de răspuns mai multor cerințe pornind de la poezia "Rânduri pentru Anul Nou" de Ion Minulescu. La al doilea subiect, absolvenții au avut că cerința să povestească o întâmplare petrecută la o întâlnire organizată de școală cu un scriitor contemporan.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26