€ 4.8280
|
$ 4.4671
|
Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. Subiecte la română clasa a VIII-a. Ce s-a dat anul trecut

Crişan Andreescu / 22 iun 2015 / 03:45

EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. Circa 200.000 de elevi  de clasa a VIII-a susţin luni, 22 iunie, proba scrisă de la Limba şi literatura română, prima din cadrul examenului de Evaluarea Naţională 2015. Urmează pe  23 iunie proba la limba şi literatura maternă, iar pe 24 iunie proba la matematică. DC News va publica, luni,  în timp real, subiectele și baremele probei de la Limba română.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. Elevii de clasa a VIII-a susţin luni, 22 iunie, prima proba scrisă din cadrul examenului de Evaluare Naţională 2015, la Limba şi literatura română. DC News  va publica subiecte le la Evaluare Naţională 2015 imediat ce acestea vor fi disponibile, iar baremele după orele 14,00.

-----------------

Elevii de clasa a VIII-a au avut de rezolvat luni, la proba de Limba Română de la Evaluarea Naţională 2015, basmul şi un eseu despre Sânziene.

Subiectul I: Text cules de Petre Ispirescu: Punctul a

1. Antonim pentru sensul din text al cuvintelor: frumoasă, bucurie şi venea

2. explică rolul cratimei în secvenţa "încât p-aci era"

3. formulează două idei principale din textul dat

4. transcrie două cuvinte, grupuri de cuvinte din text care se referă la timpul acţiunii

5. prezintă în 30 - 50 de cuvinte semnificaţia secvenţei: "atunci îi mai veni inima la loc şi se mulţumi a aştepta până a doua zi. În ziua următoare, ia merele de unde nu-s. S-a supărat împăratul, nevoie mare, şi porunci ca paznicii să se puie să prinză pe hoţi. Dar, aş! Unde e pomana aia?"

Punctul b

Redactează o compunere de 150 - 250 de cuvinte în care să motivezi apartenenţa la specia basmului popular "Lupul cel năzdrăvan şi Făt Frumos", valorificând textul dat

Subiectul 2 

Scrie răspunsul pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos:

1. Formulează câte un enunţ în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat: data la care se srbătoreşte Ziua Internaţională a iei şi numele tabloului pictat de Constantin daniel Rosenthal

2. Scrie numele autoarei şi titlul articolului din care este extras fragmentul dat

3. Menţionează ce parte de vorbire este fiecare dintre cuvintele subliniate din secvenţa bluza tradiţională românească se bucură de popularitate în lumea întreagă şi a devenit un obiect vestimentar aproape obligatoriu în garderba româncelor.

4. Preizează funcţia sintactică a cuvintelor subliniate din secvenţa: patru decenii mai târziu, ia românească a fost sursa de inspiraţie pentru una dintre colecţiile semnate de YVes Saint Laurent

sursa: adevarul.ro

 -------------------------

EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. Examenele vor începe la ora 9.00, însă elevii trebuie să fie în bănci de la ora 8:30. În ceea ce priveşte accesul în sălile de examen, elevii sunt aşezaţi alfabetic câte unul în bancă, iar pe uşa de la intrarea fiecărei săli de examen este lipită o listă cu numele candidaţilor distribuiţi acolo.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. Adolescenţii nu au voie să intre în sălile de examen cu ghiozdane, rucsacuri, sacoşe sau poşete candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învăţământ în acest scop. Ordinul de ministru care stipulează aceste reguli spune că elevii care refuză depozitarea obiectelor menţionate, în sala stabilită de comisie, nu vor fi primiţi în examen. De asemenea, candidaţii nu au voie să aibă, în sălile de examen, asupra lor sau în băncile în care sunt aşezaţi, orice fel de manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. Candidaţii nu au voie să aibă la ei telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare care permite conectarea la internet, la reţele de socializare, şi care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu cineva din exterior, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. DC News  va aduce la cunoștința elevilor și a celor interesați toate informațiile legate de EVALUAREA NAȚIONALĂ 2015. Rezultatele vor fi afişate pe 26 iunie, pâna la ora 16:00. În aceeaşi zi, în intervalul 16:00-20:00, se vor depune contestaţiile, care vor fi rezolvate în perioada de 27-29 iunie. Rezultatele finale la Evaluare Naţională 2015 după contestaţii se vor afişa pe 30 iunie.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. Admiterea în învăţământul liceal se va face pe baza calculului mediei ponderate între media generală la evaluarea naţională susţinută de elevii clasei a VIII-a (75%) şi media generală de absolvire a claselor V-VIII (25%). Elevii vor putea completa fişele de înscriere pentru licee, împreună cu părinţii şi asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, în perioada 3-7 iulie. Fişele vor fi verificate de părinţi în perioada 4-8 iulie.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. În 2014, la primul subiect de la proba română, absolvenţii de clasa a VIII-a au primit un text la prima vedere din poezia "Rânduri pentru Anul Nou", de Ion Minulescu. Pe baza acestuia, elevii au avut de rezolvat cinci cerinţe: sinonime pentru trei cuvinte, explicarea unei virgule, precizarea măsurii primelor două versuri ale poeziei, numirea a două trăsături ale genului liric şi explicarea titlului. Tot pe baza acestui text, absolvenţii claselor a VIII-a au avut de redactat o compunere în care să-şi exprime opinia despre semnificaţia mesajului poeziei semnate de Minulescu.

La subiectul al doilea, elevii au avut de rezolvat şase cerinţe pe baza unui text publicistic la prima vedere. La ultimul punct, elevii au avut de redactat o naraţiune de 80-150 de cuvinte în care să povestească o întâmplare petrecută în timpul unui eveniment organizat la şcoală în cadrul căruia au întâlnit un scriitor contemporan.

La ultimul subiect, elevii vor primi de redactat un text argumentativ prin care să-şi susţină opiniile şi preferinţele cu privire la o temă dată.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25