Conform datelor publicate vineri de biroul european de statistică, Eurostat, România se află în acest an pe ultimul loc în Uniunea Europeană la cumpărăturile online. Per ansamblu, în Uniunea Europeană unul din doi oameni au făcut achiziții prin intermediul Internetului.
Proporţia persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani care au comandat pe Internet produse sau servicii pentru consumul privat a crescut în mod continuu, de la 30% în 2007 la 53% în 2015. În acest fel, a fost depăşit obiectivul inclus în Agenda Digitală a UE, a unui nivel de 50% în 2015.
Dintre utilizatorii de Internet care nu au făcut cumpărături online în 2015, 75% au spus că preferă să meargă în magazine, în timp ce 27% sunt îngrijoraţi în privinţa securităţii plăţilor şi a vieţii private.
Majoritatea cumpărătorilor au spus că sunt mulţumiţi de cumpărăturile online. Astfel, 70% au susţinut că nu au avut nicio problemă atunci când au comandat online.
Cele mai căutate și achiziționate produse online sunt hainele şi articolele sportive, urmate de biletele de călătorie şi rezervările de cazare, precum şi de produsele pentru locuinţe şi jucăriile, informează gândul.info.
Cei mai mulţi cumpărători online au fost înregistraţi în acest an în Marea Britanie (81% din populaţia cu vârste de 16-74 de ani), urmaţi de cei din Danemarca (79%), Luxemburg (78%), Germania (73%), Olanda, Finlanda şi Suedia (71%).
În schimb, cei mai puţini cumpărători online au fost înregistraţi în România (11%), urmaţi de cei din Bulgaria (18%), Cipru (23%) şi Italia (26%).
În total, în jumătate din statele membre ponderea compărătorilor prin intermediul Internetului a fost de peste 50%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News