Unii termeni folosiţi pe etichetele unor produse alimentare, precum sintagma 'Produs în România' pot induce în eroare consumatorii.
Sintagma 'Produs în România', folosită des pe etichetele mai multor produse alimentare, arată faptul că, în numeroase cazuri, produsul respectiv este doar ambalat în România, iar ingredientele sunt din import, din spațiul UE sau Non-UE.
De exemplu, în cazul de față, o sticlă de ulei rafinat de floarea soarelui pe care este scris 'Produs în România', dacă citim cu atenție eticheta vom observa că el este doar ambalat în România, iar ingredientele/semințele de floarea soarelui sunt din import, respectiv din 'UE și din afara UE', care poate să însemne China, India, Brazilia, Egipt etc.
Foto
Pe alte sticle de ulei scrie, de asemenea, 'Produs în România', dar la capitolul ingrediente scrie clar că originea semințelor de floarea soarelui este 'din România'.
Un produs autentic, adică produs în România, conform etichetei, ar trebui să aibă următoarele două condiții: ingredientele utilizate să fie achiziționate de la producătorii români. Mai mult, obținerea produsului finit trebuie să se facă într-o localitate din România. Dacă materia primă, uneori prefabricată din afara țării, este din spațiul UE sau non-UE: China, India, Brazilia, Argentina etc., atunci mai putem vorbi despre un produs românesc dacă ingredientele sunt aduse din import și doar sunt ambalate în România?
Prin urmare, consumatorul, dacă dorește să știe exact ce a cumpărat, ar trebui să citească eticheta produselor în cele mai mici detalii. Produsul românesc este produsul care are ingrediente românești, este procesat și ambalat în țara noastră.
Paradoxal este faptul că România, unul dintre cei mai mari producători de floarea-soarelui din lume şi care reprezintă un sfert din producţia de floarea-soarelui din toată Uniunea Europeană, în majoritatea cazurilor produce ulei de floarea-soarelui, dar din seminţe din afara Uniunii Europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu