Elicopter SMURD prăbușit în Moldova. Primele concluzii

Încep să apaă primele date referitoare la cauzele prăbușirii elicopterului SMURD în Republica Moldova.  La manşa aparatului nu se afla comandantul unităţii de la Iaşi, ci pilotul mai tânăr Voicu Şocae. Şi asta, pentru că şeful lui nu avea autorizaţia de a pilota elicopterul de salvare. Aparatul de zbor avea o cameră video la bord, iar imaginile i-ar putea ajuta pe anchetatori să descopere cauzele prăbuşirii. Până acum, toate ipotezele duc spre o eroare umană, potrivit Digi 24.

Elicopterul mai avea câteva zeci de kilometri până să ajungă la Cahul. Zbura foarte jos din cauza plafonului de nori coborât. Pilotul a urcat o pantă iar în faţa lui a văzut stâlpi de înaltă tensiune. Aparatul a evitat liniile de curent iar pilotul ar fi vrut să readucă elicopetrul la înălţimea dorită. Atunci a atins vârfurile copacilor deasupra cărora zbura în acel moment.

Elicopterul a rupt arborii pe o lungime de aproape 80 de metri, s-a dezintegrat şi s-a prăbuşit. Este ipoteza principală a producerii accidentului. Der altfel, turnul de control i-a avertizat pe piloți despre condițiile meteo.

Cel care avea comanda elicopterului era Voicu Socae. Copilot era comandantul bazei din Iaşi, spun surse din anchetă. Şi asta pentru că Doru Gavril urma să dea examen pentru a putea pilota acest tip de elicopter. Doru Gavril avea peste 4.000 de ore de zbor, dar nu toate la manşa aparatelor de tip Eurocopter.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri





Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2022 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt1
YesMy