Drum expres Piteşti - Craiova. Contacte semnate

Autostradă
Autostradă

Conducerea CNAIR şi reprezentanţii firmelor care au câştigat licitaţiile au semnat, luni, la sediul Consiliului Judeţean Dolj, contractele de proiectare şi execuţie a tronsoanelor 1 şi 2 din Drumul Expres Piteşti-Craiova. 

Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a declarat că, în urma contestaţiilor în instanţă, tronsoanele 3 şi 4 ale acestui drum expres vor fi relicitate, după ce firma care a contestat licitaţia a câştigat. 

"Acest proiect de importanţă naţională, finanţat din fonduri europene, are o particularitate, din păcate, neplăcută. Discuţiile au început în martie-aprilie 2017, documentaţia şi modul în care a fost pregătită, noi am considerat că din punct de vedere legal a fost perfectă: în mai-iunie a fost publicată pe SEAP şi se aşteptau ofertele. Una din firmele din România a contestat documentaţia de licitaţia şi în urma traseelor legale privind contestaţiile s-a ajuns în situaţia ca azi, în decembrie 2018, să putem semna trei contracte, pentru două tronsoane, iar documentaţiile pentru tronsoanele 3 şi 4 să fie anulate şi reluate licitaţiile. Cum s-a ajuns aici? Este greu de imaginat că cineva care nu participă la o licitaţie, însă are dreptul să conteste, a contestat şi a câştigat, blocând astfel un proiect de importanţă naţională, finanţat din fonduri europene, care ar fi trebuit să aducă multe beneficii zonei şi din păcate doar două din cele patru tronsoane pot să fie semnate azi, urmând ca celelalte două tronsoane să fie relicitate", a spus Neaga, la Craiova. 

Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km

Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km (km 0+000 - km 17+700) şi are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judeţului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti. Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km (km 17+700 - km 57+550) şi are ca punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar ca punct final, după municipiul Slatina, la intersecţia cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. 

Licitaţia, câştigată de Tirrena Scavi din Italia

Firma care a câştigat contractul de proiectare şi execuţie a Tronsonului 1 (17,7 km) este Tirrena Scavi din Italia, iar valoarea contractului este de circa 76 de milioane de euro, iar pentru Tronsonul 2, care a fost împărţit în două loturi, câştigătoarea licitaţiei este asocierea de firme din România SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL, valoarea celor două loturi (Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 - Km 36+200) centrul Balş şi Lotul 2 în lungime de 21,35 (km 36+200- Km 57+550) fiind de circa 309 milioane de euro. 

Potrivit directorului CNAIR, proiectul este finanţat din fonduri europene, prin POIM, a fost prevăzut în bugetului Ministerului Transporturilor şi al CNAIR, iar cererea de finanţare va fi transmisă la Bruxelles până la sfârşitul acestui an, împreună cu cea pentru podul de la Brăila. Durata de realizare a acestor trei contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor, iar firmele câştigătoare au ofertat o perioada de garanţie a lucrărilor de 7 ani.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel