Doi britanici, cu bicicletele pe Transfăgărășan, au dat peste ”un segment de zăpadă necurățat încă”

Foto ilustrativ
Foto ilustrativ

Doi cicliști din Marea Britanie au reușit să urce până în vârful Transfăgărășanului, chiar dacă pe anumite tronsoane există încă zăpadă de câțiva metri peste cel mai spectaculos drum din România.

”Doi clienți din Marea Britanie mi-au bătut pragul acum o săptămâna și au rezervat 2 cursiere special pentru a urcă pe Transfăgărășan! Am simțit entuziasmul lor și m-am bucurat enorm când am văzut că au reușit să urce pe Transfăgărășan, până în vârf, chiar dacă au fost nevoiți să se cațăre cu bicicletele peste un segment de zăpadă necurățat încă!

Cu atât mai mult, pentru că acum câteva zile, le-am spus că nu vor putea urcă până sus, și și-au schimbat parțial itinerariul din cauza asta. Dar uite că au reușit!”, a spus Călin Fiscu, administratorul unui centru de închirieri de biciclete, scrie Turnul Sfatului.

Citește și - Revolta oamenilor de afaceri de pe Transfăgărășan: E lăsat de izbeliște! Când se va redeschide cel mai spectaculos drum din România

Amintim faptul că oamenii de afaceri din județul Argeș și proprietarii hotelurilor din zona Bâlea sunt nemulțumiți de modul în care drumarii de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov deszăpezesc Transfăgărășanul, precum și de faptul că cel mai spectaculos drum din România ”e lăsat de izbeliște, să se dărâme”.

,,Sunt echipe care dau cu mătura, mai vopsesc un zid, în condițiile în care majoritatea zidurilor se dărâmă. Dacă nu se deschide Transfăgărășanul, lucrurile merg destul de rău pentru noi, antreprenorii din zonă, pentru că circulația este foarte slabă, cu excepția week-end-urilor, când avem în principal grupuri organizate pentru diverse activități. Nu mai vrea nimeni să mai facă nimic pentru Transfăgărășan. Doar se cosmetizează, sunt echipe care dau cu mătura, mai vopsesc un zid, în condițiile în care majoritatea zidurilor se dărâmă. Transfăgărășanul e lăsat de izbeliște”, susține omul de afaceri Dumitru Grecu, proprietarul Hotelului ,,Valea cu pești”, conform Bitpress.ro.

Transfăgărășanul are 143 de kilometri, 90 dintre aceștia străbătând zona alpină. Grav este că, în lipsa consolidărilor, oricând se poate produce o tragedie.

,,Pe cei 90 de kilometri care străbat muntele este nevoie de consolidări de versanți, pentru că riscă să se ducă la vale. E vorba de porțiuni de până în Barajul Vidraru, unde sunt stânci neprotejate deloc. Pericolul este unul real! Mai e vorba și de îmbrăcămintea asfaltică, pentru că au intrat mașini foarte grele și asfaltul este numai valuri. Nu știu cum s-au descurcat cei de la Raliul Argeșului, cu asfaltul sub orice critică. Îți rupi mașinile pur și simplu! Cred că e ultimul raliu care se mai face aici, deși avem un drum care este în top 10 la nivel mondial.” a mai declarat Dumitru Grecu.

Potrivit omului de afaceri, de-a lungul timpului antreprenorii din zonă au mai venit cu soluții de finanțare sau de completare a finanțărilor, doar că nimeni nu i-a luat în seamă: 

,,Au fost mai multe variante înaintate. Una dintre ele a fost să facem o taxă pentru Transfăgărășan. Măcar 10 lei de mașină și tot s-ar fi strâns niște bani! Am avut două Hotărâri de Guvern care vorbeau de 150 de km de pârtii de ski în zona Capra-Bâlea, dar care au fost uitate într-un sertar. La nivel de Guvern s-a dorit asta, dar Consiliul Județean Argeș și Consiliul Județean Sibiu nu s-au pus de acord ca să finalizeze tot ce înseamnă proiecte, studii și să meargă mai departe, așa că pierdem în continuare bani. Sunt proiecte mari care se finanțează direct de la Bruxelles, mai ales că aici e vorba de un proiect inter-regional, deci puteau să facă un proiect de câteva sute de milioane de euro. Consiliul Județean Argeș merge pe minima rezistență, pe totul să fie 100% finanțat, asigurat, nu se riscă absolut nimic, nu visează nimeni la nimic.”, mai precizează sursa citată.

Marius Olariu managerul SC Bâlea Turism SA din Sibiu este și el nemulțumit.

”În 1974 s-a emis un prim regulament de funcționare a Transfăgărășanului. La vremea aceea drumul era declarat deschis între 1 iulie și 1 noiembrie al fiecărui an. Astăzi, după 48 de ani, cu tehnologia actuală, încălzirea climatică și prestigiul Transfăgărășanului în lume,  drum celebru cu care ne mândrim  și care este cotat în primele zece drumuri montane în orice clasament mondial, perioada de funcționare este între 1 iulie și, atenție, 20 octombrie al fiecărui an. Sunt sigur că există o explicație dar eu nu o văd”, spune Olariu, scrie Turnul Sfatului.

Când se redeschide Transfăgărășanul

Muncitorii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov continuă deszăpezirea pe DN7C Transfăgărășan. Conform acestora, termenul de redeschidere a drumului va fi înainte de 1 iulie 2022.

În acest moment, condițiile meteo nu sunt tocmai favorabile, dar se lucrează cu un efectiv mărit, transmite Robert Elekeș, din partea DRDP Brașov. „Avem două autofreze care lucrează, un încărcător frontal și am fost nevoiți să apelăm și la un excavator de mare tonaj, pentru a reuși să îndepărtăm stratul de zăpadă, care este din ce în ce mai gros cu cât înaintăm și cu cât luăm în altitudine.” Vezi articolul inițial aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel