'Distruge zidul indiferenţei! Traficul de persoane poate fi prevenit', campanie a Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane

[] []

12 sep 2019 / 14:24
Salveaza PDF Comentarii

Campania de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale - 'Distruge zidul indiferenţei! Traficul de persoane poate fi prevenit', lansată de Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane, are ca obiective informarea populaţiei şi creşterea gradului de conştientizare în rândul persoanelor vulnerabile cu privire la acest flagel, fiind realizate, printre altele, materiale promoţionale, un spot şi un film documentar pe această temă. 

Conform unui comunicat al instituţiei, campania face parte din proiectul 'Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor', finanţat din Fondul pentru Securitate Internă - componenta pentru cooperare poliţienească, care vizează derularea unor activităţi menite să asigure lupta antitrafic din România. Proiectul se derulează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni, şi îşi propune implementarea a trei campanii de prevenire a traficului de persoane vizând principalele tipuri de exploatare: exploatarea prin muncă, exploatarea sexuală şi exploatarea prin cerşetorie, menţionează sursa citată, precizând că prima campanie - 'Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!' - a urmărit prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă.

Campania 'Distruge zidul indiferenţei! Traficul de persoane poate fi prevenit' presupune derularea, la nivel naţional, de acţiuni preventive, întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă în 5 locaţii distincte din România, realizarea materialelor promoţionale de susţinere a mesajului antitrafic al campaniei, 34 de panouri publicitare stradale, realizarea şi difuzarea spotului şi filmului documentar privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării sexuale, precum şi organizarea a 42 de mese rotunde, la care să participe instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale, presă, precizează sursa citată.

Campania se adresează minorilor cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, cu precădere persoanele de sex feminin, persoanelor fizice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate sexual, reprezentanţilor instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane, publicului larg. Partenerii campaniei sunt: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România - AIDRom, Fundaţia World Vision România, Asociaţia eLiberare. Mesajul campaniei este: 'Cererea de servicii sexuale conduce la creşterea victimizării. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege', iar imaginea campaniei este cântăreaţa Ada Alexandra Moldovan (ADDA), care a moderat atât filmul documentar, cât şi spotul campaniei, mai menţionează comunicatul. 


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24