Dieta TLC, colesterol mic și kilograme mai puține

Dana Lascu / 16 aug 2018 / 21:18 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

În afara faptului că te ajută să slăbești circa 10-15 kilograme, dieta „Schimbări terapeutice în stilul de viață” (Therapeutic Lifestyle Changes sau TLC, în engleză) scade nivelul colesterolului „rău” din sânge și reduce riscul de apariție a bolilor cardiovasculate. În Topul dietelor, realizat de Institutul Național al Sănătății din SUA, ea ocupă locul 5, ca fiind una dintre cele mai echilibrate și mai sănătoase diete.

Creată de Programul național de educație și control al colesterolului din cadrul Institutului Național al Sănătății din Statele Unite, dieta „Schimbări terapeutice în stilul de viață" (Therapeutic Lifestyle Changes sau TLC, în engleză) este recomandată de Asociația Americană a Inimii (American Heart Association) ca fiind un regim de sănătate care poate reduce riscul de apariție a bolilor cardiovasculare.

Cheia reușitei în dieta TLC este reducerea bruscă și pe termen lung a grăsimilor, în special a grăsimilor saturate, din meniul zilnic. Grăsimile saturate (gândiți-vă la carnea grasă, laptele integral și la alimentele prajite) măresc nivelul colesterolului rău, ceea ce duce la o creștere a riscului de atac de cord și de accident vascular cerebral.

Dacă acesta scade, în același timp numărului de calorii și creștere volumul de fibre, ducând la reglarea colesterolului, adesea fără medicamente.

Cum se ține dieta

Începeți prin vă stabili nivelul de calorii țintă. Dacă nu știți cum să calculați nevoia de calorii pe care organismul vostru o are zilnic, vedeți formula exactă AICI.

Dacă singura preocupare este scăderea colesterolului „rău" LDL, obiectivul este, în medie, de sub 2.500 pe zi pentru bărbați și 1.800 de calorii pentru femei.

Vreți să slăbiți? Atunci, 1.600 de calorii pentru bărbați sau 1.200 de calorii pe zi pentru femei.

În afară de a alege alimentele care să se încadreze în aceste ținte calorice, trebuie să mai țineți seama de următoarele lucruri:

- Trebuie să reduceți grăsimile saturate la mai puțin de 7 procente din alimentele care vă furnizează caloriile zilnice, ceea ce înseamnă să mâncați lactate mai puțin bogate în grăsimi și să evitați carnea grasă și mezelurile.

- În dieta TLC, veți consuma multe fructe, legume, cereale integrale, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi, pește și păsări de curte.

- În fiecare zi, cantitatea de carne mâncată trebuie să fie cât mai mică (140- 150 de grame cel mult, să fie de vită sau de pasăre, dar fără piele); două până la trei porții de lactate degresate, fructe (până la patru fructe) și legume (trei până la cinci porții), la care se adaugă între 6 și 11 porții de pâine integrală, cereale intergrale, orez sau alte cereale.

Cât slăbești

Un studiu publicat în 204 în Analele Medicinei Interne, realizat pe 120 de persoane care au ținut dieta Atkins sau dieta TLC a arătat că în timp subiecții care au ținut prima dietă au slăbit, în 6 luni, cu până la 30 de kilograme, cu dieta TLC slăbirea a fost de între 10 și 15 kilograme dar i se adauga și o stare de sănătate generală mult mai bună, cu colesterolul în parametri normali.

Exemplu de meniu în dieta TLC

Iată un meniu de 1.800 de calorii pentru o zi din viața unei persoane care ține dieta TLC, inspirat din „Your Guide To Lowering Your Cholesterol With TLC".

Mic dejun:

- 150 de grame de cereale integrale, cu o ceașcă de lapte degresat și un sfert de cană de stafide;

- o felie de pepene galben;

- o ceașcă de cafea cu două lingurițe de lapte degresat, dacă nu se poate fără.

Prânz:

- sandwich o felie de pâine integrală plus o felie de piept de pui sau de carne de vită, fierte sau la grătar, la care se adaugă un bol de 150-200 de grame de legume mixte, fierte, la grătar sau la abur, cu puțină sare;

- un măr și o ceașcă de ceai neîndulcit.

Cină:

- Pește la grătar, cu un bol de orez fiert cu 100 de grame de broccoli și 100 de grame de morcovi

- ca desert, un iaurt mic degresat pe care-l amesteci cu 100 de grame de cpșuni sau alte fructe de pădure.

Între mesele principale ai voie să iei și câte o gustare. Aceasta poate fi formată din:

- fructe (fie 2 piersici, fie o banană, fie o felie de pepene etc. )

- porumb fiert sau chiar popcorn, dacă nu e gătit cu unt!

În afară de acestea, e necesar să faci circa 30 de minute de exerciții fizice moderate, pe zi, să bei apă în jur de 2 litri. 



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.22