Dezvăluiri bombă dintr-o mașinărie de propagandă: Știrile meteo, fabricate

Anca Murgoci / 07 aug 2015 / 21:52 Salveaza PDF Comentarii

Fostul redactor-șef adjunct al canalelor Rossiya 24 si Rossiya 2, Alexandr Orlov, a povestit ce se întâmpla în ședințele cu angajații holdingului media VGTRK și cum posturile TV s-au transformat în instrumente ale propagandei.

Potrivit fostului jurnalist VGTRK, totul a început în februarie 2014, cand la Kiev, în EuroMaidan, mureau primii protestatari. Toți angajații au fost adunati și li s-a spus că a început „războiul rece".

În zilele de vineri, șefii televiziunilor Rossia-1″, „Rossia-2″, „Rossia-24″ erau convocați pentru ședința de informare la Kremlin, unde le erau înmânate planurile editoriale pentru o săptămână. Era obligatoriu să se facă câte un reportaj pe zi despre Crimeea, Donetk şi Kiev.

La început, ședințele erau conduse de Alexei Gromov, primul adjunct al secretarului Administrației Prezidențiale, iar mai târziu – de secretarul de presă al lui Vladimir Putin, Dmitri Peskov.

„Totul era controlat în regim personal. Când au avut loc primele negocieri la Minsk și se vorbea că ar putea sa se încheie un fel de pace, a apărut interdicția privind utilizarea cuvintelor „fasciști", „Bandera", „junta". Apoi situația s-a tensionat din nou și totul a fost reluat" – spune fostul redactor-șef adjunct.

Știrile meteo erau controlate

"Regimul de control personal a cuprins până și stirile meteorologice. Trebuia să-l invităm neapărat pe Vilfand, ca el să ne spună că în Ucraina va fi o iarnă îngrozitoare. Există o tendință generală de escaladare, exagerare..."ei depind de noi – noi nu le vom mai da gaze, iar ei vor îngheța fără gazele noastre" (...) La ședințe chiar așa spuneau: „Mult mai mult iad pe ecrane", a povestit Orlov, scrie Deschide.md.


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24