De ce să nu bei cafea înainte să mergi la cumpărături

De ce să nu bei cafea înainte să mergi la cumpărături / Foto: Pixabay, de Engin Akyurt
De ce să nu bei cafea înainte să mergi la cumpărături / Foto: Pixabay, de Engin Akyurt

Dacă vrei să mergi la cumpărături, ar fi bine să nu bei cafea înainte de a ieși din casă.

Cafeaua și cardurile de credit pot fi cel mai rău coșmar al unui planificator financiar, potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Florida de Sud. Oamenii de știință susțin că cei care sorbesc o ceașcă de cafea înainte de a face cumpărături ajung să cheltuiască cu 50% mai mulți bani și să cumpere cu 30% mai multe articole decât cei care nu obișnuiesc să bea cafea, scrie Study Finds.

"Cofeina, ca un stimulent puternic, eliberează dopamină în creier, care excită mintea și corpul. Acest lucru duce la o stare energetică mai mare, care, la rândul său, îmbunătățește impulsivitatea și scade autocontrolul", spune autorul principal al studiului, Dipayan Biswas, profesor de marketing, într-un comunicat universitar.

"Ca urmare, consumul de cofeină duce la impulsivitate la cumpărături în ceea ce privește numărul mai mare de articole achiziționate și cheltuielile mai mari", precizează acesta.

Rezultatele studiului

Pentru a ajunge la aceste descoperiri, cercetătorii au instalat un espressor la intrările unui lanț de retail și magazine de bunuri pentru casă din Franța, precum și într-un magazin universal din Spania.

La intrarea în acele magazine, peste 300 de cumpărători au primit o ceașcă gratuită, fără nimic în ea. Aproximativ jumătate dintre acești cumpărători au comandat o cafea care conținea aproximativ 100 mg de cofeină, în timp ce cealaltă jumătate a ales fie o cafea decofeinizată, fie apă. Important este că clienții și-au arătat bonurile în timp ce ieșeau din magazine. Astfel, s-a constata că oamenii care au băut cafea cu cofeină au cumpărat un număr semnificativ mai mare de articole și au cheltuit mai mulți bani.

Ce au cumpărat oamenii care au băut cafea înainte


Interesant este că consumul de cofeină pare să influențeze și tipurile de articole cumpărate de oameni. Cumpărătorii care au băut cafea normală au cumpărat mai multe articole neesențiale (lumânări, parfumuri) decât ceilalți. Cu toate acestea, au existat puține diferențe între cumpărători atunci când a fost vorba de achizițiile mai utile (ustensile de bucătărie, coșuri de depozitare).

Autorii studiului au efectuat și un al patrulea experiment într-un laborator, testând impactul cofeinei asupra cumpărăturilor online. Au separat un grup de 200 de studenți de la o școala de afaceri, între cei care au băut doar cafea cu cofeină sau cafea decofeinizată. Apoi, fiecare persoană a trebuit să aleagă ce articole va cumpăra dintr-o listă de 66 de opțiuni. Din nou, oamenii care obișnuiesc să bea cafea normală au avut alegeri mai "impulsive" (cum ar fi un aparat de masaj), în timp ce alții au avut tendința să aleagă produse mai practice, cum ar fi un caiet.

"În timp ce cantitățile moderate de cofeină pot avea beneficii pozitive pentru sănătate, pot exista consecințe neintenționate ale consumului de cofeină în timpul cumpărăturilor. Adică, consumatorii care încearcă să controleze cheltuielile impulsive ar trebui să evite să consume băuturi cu cofeină înainte de a face cumpărături", conchide prof. Dipayan Biswas.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel